וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ של אובמה: הוא לא "נפנף" את נתניהו

פנחס וולף, טליה שחר ויהושע בריינר

28.3.2010 / 16:00

דיוויד אקסלרוד, יועצו הבכיר של נשיא ארה"ב, דוחה טענות לפיהן רה"מ זכה ליחס צונן בביקורו בוושינגטון במטרה להעביר מסר לישראל. "יש לנו אינטרס עמוק ומחייב לביטחון ישראל"

הבית הלבן שלח היום (ראשון) מסר מרגיע לגבי יחס הממשל האמריקאי לראש הממשלה בנימין נתניהו. יועצו הבכיר של אובמה, דייוויד אקסלרוד, אמר בראיון לרשת CNN, כי נשיא ארצות הברית לא הפגין יחס צונן כלפי ראש הממשלה הישראלי בעת הפגישה בין השניים בבית הלבן בשבוע שעבר.

המנהיגים נועדו ביום שלישי שעבר לפגישה סגורה לתקשורת, מבלי לאפשר לעיתונאים לצלם הצהרה משותפת ולחיצת יד. הדבר הוביל להשערות כי היתה זאת מחווה מכוונת שנועדה להעביר מסר של חוסר שביעות רצון מההחלטה הישראלית לאשר בניית יחידות דיור ברמת שלמה.

"זאת היתה פגישת עבודה של חברים. אז לא היתה שום כוונה לנפנף אותו", אמר אקסלרוד. היועץ ציין כי שני המנהיגים נועדו למשך שעתיים, והיו להם דברים חשובים יותר מאשר לדאוג לגינוני פרוטוקול. לדברי אקסלרוד, "הפגישה לא היתה סביב עניינים של פורמליות. זאת לא היתה פגישה טקסית. יש לנו אינטרס עמוק ומחייב לביטחון ישראל, ואנו מאמינים שתהליך השלום חיוני לכך. אנו עושים הכל כדי לקדם את התהליך הזה".

"תמיכה איתנה בעמדות ישראל"

אקסלרוד אף נשאל מדוע ארה"ב לא מקצצת בערבויות הכלכליות במקום לקצץ בתמונות לתקשורת, אם היא כל כך לא מרוצה מהמדיניות הישראלית. "אנו עובדים עם הישראלים בנוגע לחששותינו, ואנחנו חושבים שאנו עושים את זה בדרך המתאימה", ענה אקסלרוד. "אני בטוח שנתקדם ונעשה את זה על ידי כך שנהיה בוטים וישירים כמו שידידים עושים, בצינורות המתאימים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה השבועית לביקורו בארצות הברית. נתניהו אמר כי "בפגישותיי במהלך ביקורי בארה"ב היתה תמיכה איתנה בעמדותיה של ישראל וביטוי לכך שהיחסים יישארו, כך שגם חילוקי דעות יוסדרו כיאה ליחסים בין ידידים. בפגישתי עם הנשיא ברק אובמה, דנו בשורת נושאים ובראשם השאיפה המשותפת לחדש את תהליך השלום. אמרתי לנשיא אובמה כי אנחנו מייצגים אינטרסים רבי שנים של מדינת ישראל בנושאים שעלו על הפרק".

נתניהו הוסיף כי "היו תחומים שבהם היתה הסכמה מלאה ותחומים אחרים שלא היתה הסכמה לגביהם. ניסינו לעשות צעדים לצמצם פערים. בימים האחרונים שמעתי התבטאויות אנונימיות ביחס לממשל האמריקאי. אני רוצה להבהיר בצורה חד משמעית: האמירות הללו אינן מקובלות עליי ולא באות מאיש מטעמי. זו מערכת יחסים בין בעלות ברית וידידות המבוססת על מסורת רבת שנים, כך שגם כשיש חילוקי דעות, הם חילוקי דעות בין ידידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully