וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צפון קוריאה תקפה ספינה של הדרום?

בתום ישיבה לילית מתוחה לא הצליחה דרום קוריאה לקבוע באופן נחרץ אם הצפון עמד מאחורי טביעת ספינה צבאית אמש. 46 מחברי צוות הספינה עדיין נעדרים

המתיחות בחצי האי הקוריאני בשיאה. שעות ספורות לאחר איומיה של צפון קוריאה לתקוף את הדרום, טבעה אמש (שישי) ספינה של חיל הים הדרום קוריאני סמוך לקו הגבול הימי בין שתי המדינות. הסמיכות בזמן שבין האיומים לטביעה העלה את החשש שפיונגיאנג עמדה הפעם במילתה ותקפה.
.
הספינה 'צ'אונן' סיירה באזור האי בייקניונג שבשטחי דרום קוריאה כאשר החלה לטבוע. היא נשאה על סיפונה כ-100 בני אדם, מהם 46 עדיין נעדרים בשעה זו. במקום פועלים עדיין צוותי חילוץ והצלה.

ממשלת דרום קוריאה כינסה הלילה ישיבת חירום עם צמרת מערכת הביטחון במדינה במטרה ללקבוע אם מדובר במתקפה של הצפון , אך בתום מספר שעות נודע כי הדרום לא הכריע חד משמעית אם אכן מדובר במתקפה. הישיבה צפויה להתחדש בשעות הקרובות.

שורשי המתיחות ההיסטורית בין המדינות השכנות מגיעים ממלחמת קוריאה ששיקפה את מאבקי המעצמות העולמיות בשנות ה-50. אחריה התבססה באזור מציאות מתוחה, כשקו הגבול בן המדינות נחשב לאחד האזורים הממוקשים ביותר בעולם. בדרום מוצבים דרך קבע עשרות אלפי חיילים אמריקאים. הצפון הקומוניסטי והעני הלך והסתגר, ותחת הנהגתו של השליט קים ג'ונג איל אף ערך בשנים האחרונות מספר ניסויים גרעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully