וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: קסאם התפוצץ במערב הנגב

רמי שני, פנחס וולף וניר יהב

18.3.2010 / 22:01

ירי רקטות הקסאם מרצועת עזה נמשך גם הערב, רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. סגן שר החוץ: ירי הרקטות הוא תוצאה ישירה של דו"ח גולדסטון

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

רקטת קסאם נוספת נורתה הערב (חמישי) מרצועת עזה לעבר ישראל. זוהי הרקטה השנייה במהלך היום לאחר הקסאם שהתפוצץ הבוקר ביישוב נתיב העשרה, וגרם למותו של פועל תאילנדי.

הרקטה התפוצצה הערב באזור המועצה האזורית אשכול, סמוך לגדר המערכת. באזור לא נשמעה אזעקת צבע אדום וכוחות הביטחון מנסים לאתר את מקום נפילת הרקטה. ככל הנראה הרקטה התפוצצה בשטח פתוח ולא היו נפגעים. הפועל התאילנדי שנהרג הבוקר הוא מקרה המוות הראשון כתוצאה מהתפוצצות קסאם מאז מבצע עופרת יצוקה. הפועל הוכר על ידי הביטוח הלאומי כחלל מפעולות האיבה.

לאחר פגיעת הרקטה ערך סגן שר החוץ דני אילון תדרוך לעיתונאים בנתיב העשרה בו נפלה הבוקר הרקטה. לדברי אילון: "זהו טיל אחד מתוך 12,000 טילים שאזרחי המדינה ספגו במשך שנים. פניה של ממשלת ישראל מאז הקמתה היו לשלום אך לא רק שהפלסטינים לא נענו לקריאותינו לבוא לשולחן הדיונים תוך תירוצים שונים, הם המשיכו בהסתה פרועת רסן ובאלימות. ישראל רוצה שלום אך על הפלסטינים להפסיק את ההסתה לאלתר כמו חניכת הכיכר על שם המחבלת".

סגן שר החוץ התייחס גם לדו"ח גולדסטון ואמר כי "זהו דו"ח פסול מבחינה מקצועית ומוסרית שנותן חסינות ורוח גבית לטרור ומנסה לקחת את הזכות להגנה עצמית ממדינות דמוקרטיות. איתו ובלעדיו ישראל תמשיך להגן על אזרחיה. אני קורא לכל מי שתמך בדו"ח לבוא ולראות את השלכותיו בשטח".

ברצועת עזה דווקא האשימו את ישראל בירי הקסאם. הארגון פרסם בהודעה שהוציא כי ישראל נושאת באחריות הבלעדית למצב. דובר הארגון פאוזי ברהום אמר כי "ממשלת האויב הציוני נושאת באחריות להסלמה במצב משום שהיא זו שפתחה במלחמה נגד העם הפלסטיני, המקומות הקדושים ומסגד אל-אקצא".

מנגד אמר סגן שר הביטחון מתן וילנאי אמר כי "חמאס שולט על הרצועה ולכן אחראי לכל ירי משטחה. על חמאס לעצור את הירי על מנת למנוע הידרדרות המצב. ישראל אינה רוצה בעימות אך לא תאפשר ירי על תושביה".

שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון גינתה את שיגור הקסאם ואמרה כי היא "מגנה כל סוג של אלימות. אנו צריכים להתקדם כדי להביא לקידום תהליך השלום לכיוון של פתרון מוצלח", אמרה אשטון במהלך ביקור קצר ברצועת עזה חלק ממסעה במזרח התיכון.

"זוהי חציית קו אדום שלא נוכל לקבל והתגובה הישראלית תהיה חזקה בהתאם", אמר סגן ראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully