וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "ניצבים בפני ימים מסוכנים בי-ם"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.3.2010 / 14:16

בכיר פתח והשר לשעבר לענייני ירושלים ברשות הפלסטינית חאתם עבד אל-קאדר קרא לפלסטינים בעיר ולערביי ישראל להכריז על כוננות עליונה ולהגיע למסגד אל-אקצא. הסיבה: "להגן עליו מפני התוכניות הישראליות"

הרשות הפלסטינית קוראת לערביי ישראל להגיע למסגד אל-אקצא החל ממחר בשל הכוונות של אנשי ימין לקיים טקס הנחת אבן פינה לבית המקדש. בכיר פתח והשר לשעבר לענייני ירושלים ברשות הפלסטינית, חאתם עבד אל-קאדר, קרא היום (ראשון) לפלסטינים בירושלים ולערביי ישראל להכריז על כוננות עליונה ולהגיע למסגד אל-אקצא "כדי להגן עליו מפני התוכניות הישראליות".

עבד אל-קאדר ציין כי "מאז תחילת הכיבוש בשנת 1967 אנחנו ניצבים בפני שלושת הימים הקריטיים ביותר עבור ירושלים". לדבריו, ישראל נוקטת באמצעי בטיחות עליונים כהכנה לתוכנית "גדולה ומסוכנת" שמטרתה לגרום לשינוי מהותי בסטטוס קוו בעיר. "על תושבי ירושלים ויתר ערביי ישראל להגיע למסגד החל ממחר מחשש שיהודים קיצוניים יפרצו לתוכו", הוסיף.

הוא האשים עוד את ישראל בכך שהיא מנצלת את העובדה שהעולם עסוק בנושא ההתנחלויות כדי להמשיך לייהד את ירושלים, "ובעיקר את המקומות הקדושים בעיר כגון מסגד אל-אקצא והעיר העתיקה". הוא ציין כי ישראל הופכת את העיר העתיקה לשטח צבאי סגור, דבר שבא במסגרת אותה תכנית לשנות את המצב הקיים בעיר.

עוד גילה עבד אל-קאדר כי ארגונו, פתח, יקיים היום פגישה עם נציגי התנועה האיסלמית על מנת לדון בדרכים לקרוא לציבור לבוא ולהגן על מסגד אל-אקצא מפני "פלישת קיצוניים יהודים". הוא הזהיר מפני פלישה ישראלית צפויה למסגד והבהיר כי "כל ניסיון לפלוש למסגד יבעיר את האזור". הוא הוסיף כי הערבים יתנגדו "בכל כוח אפשרי" לכל ניסיון ישראלי "לפלוש למסגד" ביום שני או שלישי.

בתוך כך, משטרת מחוז ירושלים הודיעה הבוקר כי תמשיך להיערך בסיוע כוחות תגבור בימים הקרובים במזרח העיר. מפקד המחוז ניצב אהרון פרנקו החליט כי גם בימים שני ושלישי, תוגבל הכניסה להר הבית ויורשו להיכנס למתחם רק מתפללים מגיל 50 ומעלה בעלי תעודות זהות כחולות ונשים מכל גיל. כמו כן תיאסר כניסת מבקרים לאזור.

במשטרה מדגישים כי אין כל שחר להצהרות על הכוונה לאפשר תהלוכה של פעילי ימין אל הר הבית להנחת אבן פינה במתחם. "המשטרה תמנע ביד קשה כל ניסיון של קיצונים משני הצדדים להפר את הסדר והביטחון בהר הבית ומזרח העיר" אמרו במשטרה והוסיפו כי "כוחות משטרה ומג"ב ערוכים סביב הר הבית, בסמטאות העיר העתיקה, במזרח ירושלים ובכפרים על מנת למנוע כל ניסיון להפר את הסדר מצד כל גורם שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully