וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הקרקע בשלה למו"מ ישראלי-סורי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.3.2010 / 8:28

שר החוץ הטורקי אמר בראיון לעיתון "אל חיאת" כי "הוכשרה הקרקע לקראת חידוש המשא ומתן העקיף בין ישראל לסוריה בתיווך אנקרה"

"הוכשרה הקרקע לקראת חידוש המשא ומתן העקיף בין ישראל לסוריה בתיווך טורקי" – כך אמר (שלישי) שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו בראיון לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. אולו, שביקר בימים האחרונים בדמשק, אמר לכתב העיתון כי "כל הבכירים האמריקאים" שעימם הוא נפגש "תומכים ללא סייג" בחידוש המגעים בין ישראל לסוריה שהופסקו בסוף 2008. אולו אמר עוד כי הוא "אופטימי מאד" באשר לאפשרות לחידוש המגעים אך ציין כי הוא אינו יודע מתי הדבר יקרה.

"אנחנו מנהלים כל הזמן התייעצויות עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון ועם יתר עמיתינו האמריקאים - וכולם תומכים בחידוש השיחות ", אמר לעיתון. הוא הבהיר, עם זאת, כי הוא אינו רשאי לדבר בשם הישראלים שהודיעו כי הם אינם מוכנים לתיווך טורקי אך ציין: "אני סבור כי הקרקע כעת נמצאת בשיא המוכנות לקראת חידוש המגעים".

בתגובה להצהרות הלוחמניות הנשמעות מצד ישראל לדמשק (הכוונה לאיום של שר החוץ אביגדור ליברמן להפיל את משטרו של הנשיא אסד במלחמה הבאה – נ.י) ענה אולו: "המצב באזור שלנו רגיש וההצהרות לעיתים מסלימות את המצב ולכן יש צורך לעצור כל אפשרות ליצירת משבר. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לפתוח בתהליך שלום. שוחחתי על כך עם הסורים והתרשמתי כי הם מוכנים ליוזמות חדשות של מגעים עקיפים".

ביום שישי הכחיש שר החוץ הסורי וואליד מועלם את הדיווחים לפיהם ארצו מוכנה לנסיגה "בשלבים" מהגולן וציין כי ארצו דורשת "כל סנטימטר מרמת הגולן". בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון התייחס מועלם לדברי לשכת ראש הממשלה נתניהו לפיהם ראש הממשלה מוכן לנסוע לדמשק ולהיפגש עם הנשיא בשאר אסד באמרו: "אין מה לרתום את העגלה לפני הסוסים. על ישראל להכריז קודם כל על נסיגה מלאה מרמת הגולן עד לגבולות 67'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully