וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר מפרשת ליברמן: "עשו פיל מזבובון"

3.3.2010 / 21:17

שגריר ישראל לשעבר בבלארוס זאב בן אריה, החשוד שהעביר לשר החוץ אביגדור ליברמן פרטים חסויים על חקירתו אומר כי בגרסה שמציעה המשטרה "יש סתירות רבות"

תאגיד כאן

זאב בן אריה, השגריר לשעבר החשוד שהעביר לשר החוץ אביגדור ליברמן מסמך שהכיל פרטים חסויים על חקירתו אמר אמש (רביעי) כי לא חשב שהוא מבצע כל עבירה. "לצערי אין לי דרך אחרת אלא להגיע למסקנה שנמצא איזשהו זבובון קטן ונופח למימדים של פיל ענק כדי שיסתיר כל ההתפתחויות האחרות", אמר בן אריה בראיון לערוץ 1.

"אני מנוע מלהתייחס כי אני תחת אזהרה וזאת הבעיה העיקרית שלי. קיימת אסימטריה כי המשטרה פרסמה מה שהיא פרסמה כעובדות ואני מנוע מלהתייחס למרות שיש שם הרבה סתירות ודברים שלא תואמים את המציאות. דברים שאני כאילו אומר. לפי מה שחונכתי השגריר הוא לא דוור, תפקידו להבין ולדעת ולפתוח – אגב, החומר הגיע פתוח - להבין על מה מדובר ולענות על שאלות", הוסיף בן אריה. "חובתי הייתה לדעת מה שאני מעביר".

בן אריה אף הכחיש את הדיווחים לפיהם הושעה מתפקידו, וטען: "לא הושעתי בשום פנים ואופן. יצאתי לחופשה פרטית מרצוני. אני מאד מבקש לא לשפוט אותי לפני שמערכת המשפט עשתה זאת".

שר החוץ אביגדור ליברמן האשים אתמול את המשטרה בשיבוש הליכי החקירה החדשה המתנהלת בעניינו. בעת הגשת עתירה לבג"ץ נגד סגירת התיק בעניין ההדלפות מחקירותיו, אמר ליברמן: "שעה קלה אחרי שיצאתי מחדר החקירות, כל הפרטים פורסמו על ידי לשכת המפכ"ל בצורה מעוותת. זה היה שיבוש מכוון ומגמתי. זה אמא ואבא של שיבוש הליכי החקירה ביחד. הציפייה שלי היא שתתקבל החלטה לפתוח בחקירה נגד המפכ"ל על ההדלפה. הועבר אתמול מכתב על שיבוש הליכי חקירה. אין משהו שיותר זועק לשמיים. אין שיבוש חקירה יותר בוטה וגס מזה".

גורמים בלשכת השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', החבר במפלגת ישראל ביתנו, אמרו כי "רשויות האכיפה חייבות להמשיך לפעול בצורה חופשית, מקצועית ובאופן עצמאי". הגורמים הוסיפו כי "עם כניסתו לתפקיד, השר הורה למפכ"ל המשטרה שלא לעדכנו בחקירות אנשי ציבור, בדגש על חקירת שר החוץ, ועל כך הוא לא התעדכן, לא מתעדכן ולא יתעדכן. את החלטה בעניין יקבל רק היועץ המשפטי לממשלה".

ליברמן נחקר שלשום במשטרה בחשד לשיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. הוא זומן לחקירה לאחר שבמהלך השבועות האחרונים נחקר שגריר ישראל לשעבר בבלארוס, זאב בן אריה, בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי משפט, גילוי בהפרת חובה ומרמה והפרת אמונים. במהלך החקירה עלה חשד כי שר החוץ קיבל לידיו מסמך סודי מהשגריר לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully