וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי צ'יקו תמיר: עוד קצין בכיר הודח מצה"ל

יהושע בריינר

1.3.2010 / 16:14

לאחר הדחתו של תא"ל תמיר אמש, החליט הרמטכ"ל להדיח מהצבא גם את אל"מ ישראל דניאלי, סגן מפקד עוצבת אדום שבפיקוד הדרום. הסיבה: הוא אפשר לאשתו לנהוג ברכב ליסינג צבאי

יום לאחר ההחלטה להדיח מצה"ל את תא"ל צ'יקו תמיר, הורה הרמטכ"ל גבי אשכנזי להדיח מהצבא עוד קצין בכיר. המודח הנוסף הוא אל"מ ישראל דניאלי, סגן מפקד עוצבת אדום שבפיקוד הדרום, שהורשע בהליך משמעתי בשורה של עבירות, לאחר שאפשר לאשתו לנהוג ברכב ליסינג של הצבא במהלך אוגוסט האחרון.

אל"מ דניאלי הועמד לדין משמעתי והורשע, בין היתר, בהתנהגות בלתי הולמת ובעבירות צבאיות נוספות. הוא נידון ל-21 ימי מחבוש על תנאי למשך שנתיים. בנוסף, הוטל עליו קנס כספי ונרשמה בתיקו נזיפה חמורה.

דניאלי נשפט על ידי ראש מטה אגף כח אדם תת אלוף אורנה ברביבאי, ולאחר מכן הוחלט להדיחו מצה"ל. עוד באוגוסט הורה הרמטכ"ל אשכנזי להשעות את דניאלי מתפקידו עד סיום חקירת מצ"ח בעניינו, לאחר שהתגלה חשד כי אפשר לאשתו לנהוג ברכב צבאי. כמו כן, דניאלי חשוד כי אפשר למקורביו להשתמש בציוד צבאי. הוא הושעה ל-60 יום על ידי הרמטכ"ל בעקבות המלצתו של ראש אגף כוח אדם, האלוף אבי זמיר.

לדברי מקורביו, מדובר בעלילה של בת זוגו לשעבר שמנסה להכפיש את שמו. בנוסף, טוענים המקורבים, עבר דניאלי בדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת.

תא"ל פארס - הבא בתור?

ההחלטה להדיח את דניאלי מצטרפת להחלטה של הרמטכ"ל אמש להדיח מצה"ל את תת אלוף צ'יקו תמיר. רב אלוף גבי אשכנזי נפגש עם תמיר והודיע לו על ההחלטה שלא למנותו לתפקיד נוסף נוכח "חומרת המעשה והפגיעה בערכי צה"ל ובראשם ערכי המשמעת והדוגמה האישית". החלטתו של אשכנזי התקבלה על רקע הפרשה במסגרתה נתן לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי ולא דיווח כי היה זה בנו שנהג ברכב שפגע במכונית אזרחית.

עוד נראה כי החלטה זו חותמת כמעט באופן סופי את דרכו בצה"ל של תת אלוף עימאד פארס. ההחלטה בעניינו צפויה להתקבל בתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully