וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לטוס לניו יורק? הביעו תמיכה בטייטל

יהושע בריינר

22.2.2010 / 20:11

עולה חדש מארצות הברית שהוצא נגדו צו מעצר מנהלי בעקבות תמיכתו במעשי "המחבל היהודי" יעקב טייטל "יוגלה" לניו יורק למשך שלושה חודשים במקום לשהות בכלא

במקום מעצר מנהלי - טיסה לניו יורק: פעיל ימין ששר הביטחון הוציא נגדו צו מעצר מנהלי ייצא לשלושה חודשי גלות בארצות הברית. כך סוכם היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים בין סנגורי הפעיל לבין נציגי מערכת הביטחון. בתחילה דרשה מערכת הביטחון כי הפעיל ישהה שלושה חודשים בכלא בישראל.

הפעיל, אפרים חנציס, עולה חדש מארצות הברית בן 21, השמיע במהלך החודשים האחרונים קריאות תמיכה במעשיו של "המחבל" היהודי יעקב (ג'ק) טייטל וכן במעשיהם של יגאל עמיר וברוך גולדשטיין. בעקבות זאת הוצא נגדו צו מעצר מנהלי, לאחר שלטענת השב"כ היה בדבריו של חנציס משום "סכנה ממשית לביטחון המדינה". חנציס נעצר בשבוע שעבר בכפר תפוח והוחזק במעצר מנהלי, שהיה אמור להימשך שלושה חודשים בבית כלא בבאר שבע. בדיון היום בבית המשפט המחוזי המליצה הנשיאה ארד מוסיה לצדדים כי חנציס ישוב לבית הוריו בניו יורק למשך התקופה בה היה אמור להיות עצור, ולאחר מכן יוכל לשוב לישראל.

פרקליטו של חנציס, עורך הדין נפתלי ורצברגר, המייצג אותו מטעם ארגון "חוננו", הביע סיפוק מהחלטה היצירתית. "הרושם הוא שההסכמה חושפת שהשימוש של צווי מעצר מנהלי נגד פעילי ימין יש בו יותר מסימן שאלה, ויהיה צריך לחשוב אם ראוי לנקוט באמצעים האלה בעתיד", אמר.

לפני מספר שבועות הוצא נגד חנציס צו הרחקה האוסר עליו להיכנס לשטחי יהודה ושומרון למשך חצי שנה. חנציס עצמו תואר על ידי מקורב כ'עולה חדש עם פה גדול', אולם נוכח מעצרו המנהלי טוענים במערכת הביטחון כי יש בידיהם מידע קונקרטי לפיו חנציס מתכוון לבצע פעילות אלימה. חנציס, שעלה מארה"ב לישראל לפני מספר חודשים, היה תלמיד בישיבה בירושלים עד אשר הוצא נגדו צו ההרחקה ולאחר מכן צו המעצר המנהלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully