וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ צרפת: "לסוריה תפקיד בקידום השלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.2.2010 / 16:01

אחרי ארה"ב גם צרפת מחממת את יחסיה עם סוריה. ראש הממשלה הצרפתי פרנוסאה פיון ביקר בדמשק ונפגש עם ראש ממשלת סוריה נאג'י אל עטרי. ארה"ב ביטלה את אזהרת המסע לסוריה

ראש ממשלת צרפת המבקר לראשונה מאז שנות ה-70 בסוריה קרא במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת סוריה נאג'י אל-עטרי, לסוריה להשקיע את מירב המאמצים למען כינון שלום במזרח התיכון: "צרפת בחרה לחדש את הדיאלוג עם סוריה ולהדק אותו משום שאנחנו סבורים שלסוריה ממלאת תפקיד חשוב בקידום השלום במזרח התיכון", אמר. בנוסף הביע תקווה כי סוריה תסייע למערב בקידום פתרון למשבר שפרץ עם אירן בעקבות פרויקט הגרעין שהיא מקדמת.

פיון אמר כי אם אירן לא תגלה יתר שיתוף פעולה עם המערב לא תהייה למערב ברירה אלא לנקוט בפעולות נוספות נגדה. "הדוח האחרון של סבא"א מאוד מדאיג", אמר פיון במסיבת עיתונאים בדמשק. פיון גם גינה את ההתנקשות במחמוד אל מבחוח בדובאי. "רצח אינו הדרך לנהל קשרים בינלאומיים", אמר פיון.

מוקדם יותר היום הודיעה מחלקת המדינה האמריקאית כי היא מבטלת את אזהרת המסע לסוריה. ההודעה מגיעה בעקבות חידוש הקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

סוריה: מלחמה תהיה הרת אסון לעולם

ראש ממשלת סוריה, נאג'י אל-עטרי, אמר במסיבת העיתונאים כי אם ישראל תיזום מלחמה חדשה, יהיו לה השלכות הרות-אסון לא רק על המזרח התיכון אלא על כל העולם. "אם ישראל תעשה מעשה טיפשי חדש, השלכותיו יאיימו על כל העולם ולא רק על האזור", אמר.

אל-עטרי אמר עוד כי חוסר היציבות השורר במזרח התיכון נובע מהכיבוש הישראלי, מהדרך התוקפנית שבה ממשיכה ישראל לנקוט, מהאפליה שנוקטת ישראל כלפי העם הפלסטיני, מהמצור שהיא מטילה על רצועת עזה ומהתעקשותה להמשיך ולבנות התנחלויות בגדה המערבית. "סוריה מעוניינת בשלום צודק וכולל, אולם תהליך שלום זקוק לשני צדדים. שלום לא יכול להיעשות על ידי צד אחד", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully