וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל הנוצרים חושבים שפיוס ה-12 קדוש

קבוצת משכילים קתולים שלחה לאפיפיור בנדיקטוס ה-16 מכתב בו הם מפצירים שיעצור את תהליך הפיכתו של פיוס ה-12 לקדוש מחשש לפגיעה ביחסי הכס הקדוש עם היהדות

קבוצת משכילים קתולים בכירים שלחה מכתב לאפיפיור בנדיקטוס ה-16 בבקשה שיאט את תהליך קדושתו של האפיפיור בתקופת מלחמת העולם השניה פיוס ה-12. קיומו של המכתב התגלה לסוכנות הידיעות "רויטרס".

זהו צעד נדיר מאוד, מכיוון שעד עתה, הביקורת נגד הפיכתו של האפיפיור שהואשם בהתעלמות מרצח היהודים במלחמת העולם השנייה, הגיעה בעיקר מארגונים יהודים.

במכתב של 18 המשכילים הקתולים מארצות הברית, גרמניה ואוסטרליה צויין כי אם פיוס יהפוך לקדוש לפני שיוסדרו הרשומות ההיסטוריות בנוגע להתנהלותו בשואה, הדבר יגרום לנזק חסר תקנה ביחסי היהודים והקתולים, כך דיווחה "רויטרס".

"אבינו הקדוש, אנו מפצירים בך, פעל בחוכמתך כמשכיל ידוע, פרופסור ומורה, לגלות סבלנות בנוגע לפיוס ה-12", כך נכתב לבנדיקטוס הגרמני. למרות הביקורת הרבה על התנהגותו של פיוס ה-12 במהלך מלחמת העולם השנייה, הוותיקן טוען שפיוס בחר לעבוד מאחורי הקלעים, מחשש שהתערבות גלויה תחריף את המצב עבור הקתולים והיהודים תחת שלטון הנאצים.

"לא גינה את השחיטה הגורפת של יהודים"

המשכילים טוענים כי עד שארכיון הוותיקן לא ייפתח, יש לדון את פיוס לחומרה. "בשלב זה, המחקר הקיים גורם לנו לחשוב שפיוס ה-12 לא הצהיר הצהרות שנוסחו בבירור, בהן הוא מגנה ללא תנאי את חיסולם הגורף ורצח היהודים באירופה".

בדצמבר הודיע הוותיקן כי בנדיקטוס קידם את תהליך הפיכתו של פיוס לקדוש, החלטה שעוררה זעם רב בעולם היהודי. "התקדמות בתהליך הקדושה של פיוס ה-12 מטרידה אותנו מאוד", כתבו המשכילים. לדבריהם, "פיוס הפך למעשה ל"סמל של אנטי-יהדות נוצרית ואנטישמיות".

עותקים מהמכתב יישלחו גם לקרדינל וולטר קאספר, האחראי על יחסי הוותיקן עם היהודים, והארכיבישוף טימות'י דולאן מניו יורק, דמות מובילה בדיאלוג בין הקתולים ליהודים בארצות הברית.

בתוך כך, הוותיקן הודיע השבוע כי הוא יעלה בקרוב לאינטרנט חלק מהארכיון שלו מתקופת מלחמת העולם השניה. אולם, המסמכים לא יהיו קשורים ישירות לפיוס ה-12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully