וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבריטניה מעריכים שהמוסד חיסל את מבחוח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.2.2010 / 10:40

גורמים בממשלת בריטניה מסרו לעיתון ה"דיילי טלגרף" כי סוכני מוסד בעלי דרכונים אירים ובריטים הם שהתנקשו בבכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אילן שניג)

גורמים בממשלת בריטניה שוללים את המעורבות של אזרחים בריטים ואירים בחיסול בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח. מקור בממשלה אמר היום (שלישי) לעיתון הבריטי "הדיילי טלגרף", כי להערכתו סוכני מוסד נושאי דרכון אירי ביצעו את הרצח.

אמש הודיעה משטרת דובאי כי מחקירת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח לפני כחודש בשטחה עולה ש"כנופיית שכירי חרב" היא זו שביצעה את החיסול. מפקד משטרת דובאי, הגנרל דאחי חלפאן, מסר עוד כי במבצע חיסולו של אל-מבחוח השתתפו עשרה "משתפי פעולה". הוא הוסיף, כי המשטרה אינה שוללת את האפשרות שהמוסד מעורב בחיסולו של אל-מבחוח. "אנחנו לא שוללים את המוסד, אבל כשנעצור את החשודים נדע מי עומד מאחורי זה", אמר חלפאן.

המשטרה מסרה עוד כי אישה בעלת אזרחות אירית היא שחיסלה את מבחוח לאחר שהמחסלים המתינו לו בחדרו בבית המלון לאחר שנטרלו את המנגנון שפותח את החדר. עוד נמסר כי החולייה שכללה אזרחים אירים, בריטים, צרפתי אחד וגרמני אחד, השאירה בסמוך לגופתו של אל-מבחוח תרופות כדי לעורר חשד שמהן הוא מת.

משטרת דובאי אף תוציא צווי מעצר נגד 11 אזרחים אירופיים החשודים בהתנקשות. לדברי חלפאן, שני פלסטינים נעצרו בחשד שסיפקו תמיכה לוגיסטית למבצעי ההתנקשות. ברשת אל ערביה דווח, כי ירדן הסגירה לידי משטרת דובאי שני פלסטינים החשודים שהיו מעורבים בחיסול. על פי רשת אל-ג'זירה, אחד מהם עבד בתפקיד ביטחוני ברשות הפלסטינית והוא אף פגש את ראש חולית החיסול, צרפתי בשם "פיטר". בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" האשים דובר חמאס ברצועת עזה, איימן טהא, את ארגון פתח במעורבות בחיסול וטען שאחד הפלסטינים שחשוד "הוא בכיר ביטחוני המשתייך לפתח". בפתח דחו בתוקף את ההאשמות וטענו מנגד כי השניים משתייכים דווקא לחמאס.

דמות מפתח במאמצי חמאס להשיג טילים ארוכי טווח

אל-מבחוח, בן 50, יליד מחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, חוסל לפני כחודש בדובאי שבאיחוד האמירויות. הוא היה ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס ועמד מאחורי חטיפתם ורציחתם של הישראלים אילן סעדון ואבי סספורטס לפני עשרים שנה. בעבר היה אל-מבחוח עצור מספר פעמים בבתי הכלא בישראל אך בשנת 1989 גורש לסוריה. בחמאס מיהרו להאשים את ישראל ואת המוסד כמי שעומדים מאחורי החיסול ואף הבטיחו לנקום את מותו.

ביום שבת דיווח העיתון הלונדוני "טיימס" כי ישראל מנהלת מצוד אחר בכירים בחמאס ובחיזבאללה, ומנסה לסכל שיתוף פעולה של אותם ארגונים עם אירן, גם על ידי התנקשות בבכיריהם. על פי הדיווח, ההתנקשות בחייו של אל-מבחוח היתה המהלך האחרון בגל ההתנקשויות. אל-מבחוח ככל הנראה הורעל על ידי אישה שביקרה בחדרו במלון בדובאי. גורמים ישראלים אמרו אז שאל-מבחוח היה דמות מפתח במאמצי חמאס להשיג טילים ארוכי טווח מתוצרת אירנית.

העיתון האירי "איוונינג הראלד" דיווח לפני כשבוע וחצי כי חברי החוליה שחיסלה את אל-מבחוח השתמשו בדרכונים איריים כדי להיכנס למדינה ולהימלט ממנה. דוברת במשרד החוץ האירי אמרה אז לעיתון כי "אנחנו מודעים לדיווחים ואנו בודקים את אמיתותם עם הרשויות במדינה". גורם במשטרת דובאי אמר כי אם יסתבר שהמוסד עומד מאחורי החיסול, ראש הממשלה בנימין נתניהו יוגדר כ"מבוקש" על ידי שלטונות דובאי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully