וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חוקר: חיילים ירו לעבר ישראלים בגדה

יהושע בריינר

4.2.2010 / 12:13

חיילים שמוצבים באזור השומרון ירו פעמיים לעבר רכב של ישראלים שהתפללו בקבר יוסף בשכם. הרכב ניזוק, אך נוסעיו לא נפגעו. המתפללים: "זה פשע חמור". צה"ל: "האירוע מתוחקר"

כוח של צה"ל פתח בלילה שבין שלישי לרביעי באש באזור השומרון לעבר רכב שבו נסעו חמישה ישראלים. כך נודע לוואלה! חדשות. האירוע החל סמוך לשעה 3:00 לפנות בוקר, כאשר חמשת הישראלים נכנסו לשכם כדי להתפלל בקבר יוסף בשכם. בעת יציאתם ממתחם הקבר, נתקלו החמישה בקבוצה של חיילים והודיעו להם כי שהו מוקדם יותר בקבר.

כעבור מספר דקות, כשהגיעו חמשת הישראלים לאזור מחסום בית פוריק, פתחו חיילים באש לעבר רכבם. החמישה שנבהלו מהירי המשיכו בנסיעה מהירה ונכנסו לכפר עוורתא, אלא שביציאה מהכפר, פתחו לעברם חיילים באש בפעם השנייה. בתקרית השנייה שאירעה סמוך לצומת תפוח נפגע הירי מהרכב, אולם חמשת נוסעיו לא נפגעו.

גורם בצה"ל אמור להגיע הערב לירושלים, כדי לבחון את הנזק שנגרם לרכב שנשא לוחית זיהוי צהובה. "זהו פשע חמור", אמר בנימין מחלב מאנשי ארגון ועד שוכני שומרון המתאמים כניסות של מתפללים יהודים לקברי צדיקים הנמצאים בשטחים בשליטה פלסטינית, "בזמן שחיילי צה"ל מדברים עם אותם יהודים, הם מדווחים לחיילים אחרים בגזרה ואלה פותחים לעברם באש ומסכנים את חייהם. לא מדובר במחבלים אלא ביהודים תמימים שבסך הכל ביקשו להתפלל בקבר יוסף. אם הצבא ימשיך לאשר רק לאוטובוסים מסקטורים מסויימים להיכנס למתחמי קברים, כניסות מהסוג הזה רק יתגברו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בצה"ל רואים בחומרה כניסת אזרחים בלא תיאום מוקדם לשטחי A תוך סיכון חייהם האישיים וחיי החיילים המאבטחים את הגזרה. האירוע המדובר מוכר ומתוחקר".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully