וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה האמריקאי קרא להחרים את טויוטה

3.2.2010 / 20:05

השר קרא לציבור להפסיק לנהוג ברכבי החברה באופן מיידי - ומניית החברה נפלה ב-8% בוול סטריט. מאוחר יותר חזר בו ואמר: "דבריי היו לא מדוייקים"

ענקית הרכב היפנית טויוטה, המנסה בימים אלה לשקם את תדמיתה בעקבות הודעתה כי תבצע תיקונים במיליוני מכוניות מתוצרתה בשל בעיות בדוושת התאוצה (גז), ספגה היום מהלומה נוספת במסגרת מה שהולך והופך לאסון יחסי הציבור הגדול בתולדות החברה.

שר התחבורה של ארה"ב, ריי לאהוד, קרא היום לנהגים להפסיק לנהוג באופן מיידי במכוניות טויוטה בהן התגלו בעיות, ולהשיב אותן לחברה לצורך תיקון. עם זאת, בתוך מספר שעות חזר בו לאהוד מהדברים, ואמר כי במקום להפסיק לנהוג במכוניות, בעלי רכבי טויוטה המודאגים מהבעיות צריכים לפנות לסוכנות הרכב להיוועץ עמן לגבי התיקונים הנדרשים. "הדברים שאמרתי היו לא מדויקים", אמר לאהוד לכתבים.

מוקדם יותר היום, בדיון בבית הנבחרים של ארה"ב, אמר לאהוד כי "אם למישהו יש מכונית טויוטה, הוא צריך להפסיק לנהוג בה ולקחת אותה לסוכנות הרכב. אנחנו צריכים לתקן את הבעיה כך שאנשים לא יצטרכו לדאוג לכבות את המנוע, ללחוץ על המעצור בחדות או להכניס את המנוע לניוטרל".

"טויוטה קצת אטומה בכל הקשור לבטיחות", הוסיף לאהוד, אשר ציין כי בכוונתו לשוחח בעניין עם נשיא טויוטה, אקיו טויודה, בימים הקרובים כדי לוודא שהחברה מודעת למלוא חומרת בעיות הבטיחות ברכביה. "מאז שעלו בראשונה שאלות לגבי פגמים בטיחותיים, דחקנו בטויוטה לנקוט בצעדים להגן על הצרכנים", ציין השר בהודעה שפירסם מוקדם יותר היום. "טויוטה אמנם נוטלת אחריות ונוקטת בצעדים כעת, אולם למרבה הצער נדרשו מאמצים עצומים כדי להביא אותה לשלב זה", הוסיף לאהוד. "לא גמרנו עם טויוטה, ואנחנו ממשיכים לבדוק האם יש פגמים נוספים ונמשיך לעקוב אחרי השלכות החלטת החברה לתקן את מכוניותיה".

לדבריו, "נציגי משרד התחבורה נאלצו לטוס ליפן בדצמבר כדי להזכיר להנהלת טויוטה את מחויבותה החוקית". לאהוד הוסיף כי "בינואר נערכה פגישה נוספת במשרד התחבורה בארה"ב בה נדרשה החברה לטפל בבעיות בדוושות במכוניותיה".

גורם במשרד התחבורה של ארה"ב אמר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי נשקלת אפשרות להטיל על טויוטה קנס בגין הטיפול הלקוי בפרשה. על פי חוקי ארה"ב עשוי הקנס להגיע לסכום של 16.4 מיליון דולר.

במסחר בוול סטריט, נופלת תעודת הפיקדון האמריקאית (ADS) של טויוטה ב-7.5%. מוקדם יותר היום, במסחר בבורסת טוקיו, צנחה המנייה בקרוב ל-6%.

טויוטה התנצלה ביום שני בפני לקוחותיה על הבעיות במכוניותיה. החברה מסרה כי הבעיה תתוקן באמצעות פיסת מתכת קטנה - בגודל של בול - וכי בימים הקרובים תחל בתיקון מיליוני המכוניות.

מכירות המכוניות של טויוטה בארה"ב ספגו פגיעה קשה בעקבות החזרות המכוניות למוסכים, ונפלו ב-16% בינואר. בשנה שעברה החזיקה החברה בנתח השני בגודלו בשוק הרכב של ארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully