וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: שליט מטופל היטב בשבי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.1.2010 / 22:32

על רקע הדיווחים הפסימיים בנוגע לעסקת שליט, פרסמה ממשלת חמאס הודעה ובה התייחסות למצבו של החייל החטוף. "שליט זוכה לטיפול רפואי הולם ומוחזק במקום ששומר על כבודו"

ממשלת חמאס ברצועה פרסמה אמש (רביעי) הודעה ובה התייחסות למצבו של החייל החטוף גלעד שליט. בהודעה נכתב כי "שליט, המוחזק ברצועת עזה מאז 2006, מטופל היטב בשבי וזוכה לטיפול רפואי הולם". בהודעה נכתב עוד כי "ארגוני ההתנגדות המחזיקים בגלעד שליט מחויבים לאמנת ז'נבה בעניין אסירי מלחמה" וכי שליט "מקבל כמות מספקת של מזון". עוד נכתב כי שליט "מוחזק במקום בטוח ונקי ששומר על כבודו".

בתוך כך, דיווח אתמול העיתון המצרי "אל-מסריון" כי ישראל וחמאס יחדשו בשבוע הבא את המשא ומתן העקיף לגיבוש עסקת שליט. מקורות המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון כי בנוסף למתווך הגרמני, תיכנס גם צרפת כמתווכת בין הצדדים ותציג שורה של הצעות שמטרתן לקדם את המשא ומתן לגיבוש עסקה.

המקורות מסרו כי בין השאר תציע צרפת לאחד בין שלושת שלבי עסקת שליט לכדי שלב אחד אשר במסגרתו ישוחרר שליט – המחזיק באזרחות צרפתית – במקביל לשחרור אלף אסירים פלסטינים. לדברי המקורות, צרפת מעוניינת לפעול כמתווכת בין ישראל לחמאס בחשאיות מלאה עד שתצליח לפתור את כל הבעיות ולהסיר את כל המכשולים.

למרות ההצעות החדשות שבכוונתה של מצרים להציג לצדדים, המקורות העריכו כי המשא ומתן ימשיך לעמוד בפני מכשולים אם הנהגת חמאס לא תודיע בימים הקרובים להנהגה המצרית שהיא מוכנה לוויתורים חדשים או שהיא מוכנה לבצע שינויים ברשימות האסירים שהגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully