וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת המסגד: ראש הישיבה מיצהר ישוחרר ממעצר

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

27.1.2010 / 16:36

בית המשפט הורה לשחרר את הרב יצחק שפירא, החשוד כי ידע שתלמידים מישיבתו הציתו את המסגד בכפר יאסוף. עם זאת, ביצוע ההחלטה עוכב כדי לאפשר למשטרה לערער

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יצחק סברדלוב. עריכה: דורון שטיין)

בית משפט השלום בירושלים החליט בצהרים (רביעי) לשחרר ממעצר את ראש ישיבת "עוד יוסף חי", החשוד במעורבות בהצתת המסגד הפלסטיני בכפר יאסוף. עם זאת, השופטת ענת זינגר החליטה לעכב את ביצוע השחרור עד לשעה 22:30, כדי לאפשר למשטרה לערער על ההחלטה.

הרב שפירא נעצר אתמול בחשד שידע כי מספר תלמידים מישיבתו הציתו את המסגד ולא דיווח על כך. עוד לפני החלטת בית המשפט, אמר עו"ד נפתלי ורצברגר, המשמש כפרקליטו של שפירא כי "ככל הידוע לנו, כל האישומים המיוחסים לרב שפירא אינם מוכרים כעבירה במדינת ישראל. אין חובת דיווח על מעשה שעשה מישהו אחר במדינה שלנו – זהו נוהל שנהוג רק במדינות טוטליטריות".

לפי הטענות בגינן נעצר, הרב שפירא ידע לפני ההצתה או לאחריה את זהות המבצעים. הוא חשוד בשותפות במעשה וכן במתן חסות למציתים. "במישור העובדתי מרשי מכחיש כי ידע על הדברים וטוען כי גם כעת אינו יודע מי עומד מאחורי המעשה. במישור העקרוני, גם אם היה יודע שמישהו ביצע איזשהו מעשה – לא חלה עליו כל חובת דיווח", הסביר עו"ד ורצברגר, שהביע תקווה כי הרב ישוחרר לביתו כבר היום.

בסביבתו של הרב שפירא הכחישו אמש מכל וכל את הטענות כנגדו וטענו כי מדובר בקמפיין מחושב כנגד ציבור המתנחלים: "הרב ציין שיש מסע רדיפה כנגד ראשי ישיבות וכנגד מתנחלים. לא רק שהמעצר הזה מיותר, אלא הוא גם פוגע בציבור המתיישבים והוא לא הדבר הנכון לעשות. אנו מקווים מאוד שבשב"כ יתעשתו וישחררו אותו. אין ספק שהמעצר והתנאים בו מוחזק הרב מהווים עליית מדרגה שלילית ביחס לציבור כה גדול", אמר אתמול מוטי גרוסמן הנמנה גם הוא על עורכי דינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully