וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "נושא עיני לעולם חף מאנטישמיות"

נשיא המדינה שמעון פרס נאם בעברית בטקס בבונדסטאג בברלין. פרס פנה לחברי הפרלמנט הגרמנים ואמר כי "אני עומד כאן כנציגה של מדינת היהודים, מדינת הניצולים ומבקש מכם למצות את הדין עם הפושעים הנאצים"

רויטרס

(באדיבות הערוץ הראשון)

נשיא המדינה שמעון פרס נאם היום (רביעי) בפרלמנט הגרמני בברלין בטקס לציון יום השואה הבינלאומי במלאת 65 שנים לשחרור מחנה אושוויץ. מול חברי הבונדסטאג אמר פרס כי "בעוד ליבי נקרע אל מול זיכרונות העבר הנורא צופות עיני אל עתיד משותף של עולם צעיר. עולם חף מכל שנאה, עולם שבו המילים מלחמה ואנטישמיות תהיינה מילים מתות". פרס נאם בעברית והקריא במהלך נאומו את תפילת הקדיש.

פרס אמר עוד כי "במדינת ישראל וברחבי העולם ניצולי השואה פורשים אט אט מארץ החיים. באותו הזמן חיים על אדמת גרמניה, אירופה וברחבי העולם אלה שעסקו במלאכה הבזויה ביותר עלי אדמות: רצח עם. בקשתי היא עשו הכל כדי למצות עמם את הדין. אין זו נקמה. זו שעת חסד לדור הצעיר בכל מקום, שיזכור, שלא ישכח, שידע את כל מה שקרה".

"ה-27 בינואר 1945 הגיע לעולם מאוחר מידי. שישה מיליון יהודים כבר לא היו בין החיים. 11 מיליון יהודים סומנו למוות בוועידת ואנזה אשר הוליכה דרך אושוויץ אל תאי הגזים והמשרפות. אני עומד כאן לפניכם ביום הזה, במקום הזה, ואני גאה בנציגיה של גרמניה האחרת, של גרמניה הדמוקרטית, של גרמניה הערכית. כנציגה של מדינת היהודים, מדינת הניצולים, מדינת ישראל".

"השואה מעלה שאלות נוקבות על תהומות הנפש של האדם, עד היכן יכול היה להגיע הרשע שבעם, השיתוק שבאדם שידע תרבות וכיבד הגות. אילו זוועות אפשר לעולל, איך יכול עם לראות עצמו כבן גזע עליון ואת זולתו כיצור אפסי. עומדת גם השאלה מדוע ראו הנאצים בקיום היהודי סכנה כה גדולה ומיידית"

"גאה אני על שהיינו אויבו המושבע של הרשע הנאצי. גאה אני על מורשת אבותינו, ניגודה הגמור של תורת הגזע. גאה אני על תקומת ישראל, התשובה המוסרית וההיסטורית לניסיון למחוק את העם היהודי מעל פני האדמה. אני מודה לאל עליון על כך שקמו עמים והכריעו את הטירוף, הרשע והאכזריות. השואה חייבת לעמוד לנגד עיניה ומצפונה של האנושות כאזהרת נצח חמורה. נותרנו עם הלקח המכריע: לעולם לא עוד".

"האלוהים המשותף לכולנו הוא אלוהי השלום לא אלוהי המלחמה" אמר נשיא המדינה בסוף דבריו. "אני עומד כאן בפניכם כאדם שמאמין שבכוחכם ובכוחנו לתרום להיסטוריה חדשה. אני עומד כאן היום לפניכם כנציגו של עם השואף לתרום ככל יכולתו כדי שנדע עולם נאור, שאדם לאדם יהיה אדם. יום הזיכרון הבינלאומי לשואה הוא יום התייחדות, שעת תקווה. התחלתי בקדיש ואסיים כעת בהימנון התקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully