וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: המו"מ בעסקת שליט יחודש בשבוע הבא

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.1.2010 / 9:25

עיתון מצרי מדווח שהמגעים העקיפים יחודשו בחסות צרפת. לפי ההצעה הצרפתית העסקה לשחרור שליט תמורת אסירי חמאס תבוצע בשלב אחד ולא בשלושה שלבים

ישראל וחמאס יחדשו בשבוע הבא את המשא ומתן העקיף לגיבוש עסקת שליט – כך דיווח הבוקר (רביעי) העיתון המצרי "אל-מסריון". מקורות המוגדרים 'מהימנים' מסרו לעיתון כי בנוסף למתווך הגרמני, תיכנס גם צרפת כמתווכת נוספת בין הצדדים ותציג שורה של הצעות שמטרתן לקדם את המשא ומתן לגיבוש עסקה.

המקורות מסרו כי בין השאר תציע צרפת לאחד בין שלושת שלבי עסקת שליט לכדי שלב אחד אשר במסגרתו ישוחרר שליט – המחזיק באזרחות צרפתית – במקביל לשחרור אלף אסירים פלסטינים. לדברי המקורות, צרפת מעוניינת לפעול כמתווכת בין ישראל לחמאס בחשאיות מלאה עד שתצליח לפתור את כל הבעיות ולהסיר את כל המכשולים.

על אף ההצעות החדשות שבכוונתה של מצרים להציג לצדדים, המקורות העריכו כי המשא ומתן ימשיך לעמוד בפני מכשולים אם הנהגת חמאס לא תודיע בימים הקרובים להנהגה המצרית שהיא מוכנה לוויתורים חדשים או שהיא מוכנה לבצע שינויים ברשימות האסירים שהגישה.

אתמול הפגינו כ-100 איש מול משכן ראש הממשלה, בקריאה לחדש באופן מיידי את המשא ומתן ולהביא לשחרורו של החייל השבוי גלעד שליט. מארגני ההפגנה אמרו כי היא מתואמת עם ראשי מטה המאבק למען שחרור שליט. המטה חדל באחרונה לקיים הפגנות וצעדי מחאה, על מנת למנוע כל פגיעה אפשרית במאמצי המשא ומתן. במטה לשחרור שליט הדגישו כי מדובר ביוזמה פרטית שאינה קשורה לפעולותיו. יו"ר מטה המאבק שמשון ליבמן אמר לוואלה! חדשות כי מדובר ב"פעילות פרטית של קבוצת אנשים שאינה קשורה למטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully