וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "מו"מ לאחר הפסקת הבנייה גם בי-ם"

דוברו של יו"ר הרשות, נביל אבו רודיינה אמר כי התנאי לחידוש המו"מ המדיני הוא הפסקה מוחלטת של הבנייה הישראלית בשטחים שנכבשו בשנת 1967, "כולל ירושלים". הוא קרא לארה"ב ללחוץ על ישראל

"המשא ומתן יהיה מוקפא כל עוד ישראל ממשיכה לבנות בשטחים שנכבשו בשנת 1967, כולל בירושלים", כך אמר ברמאללה נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. כך דווח הלילה (ראשון) בסוכנות הידיעות הסינית. "אם הקהילה הבינלאומית, ובעיקר הממשל האמריקאי לא נכונים ללחוץ על ישראל בעניין, הנושא יושהה", הוסיף אבו רודיינה.

אבו רודיינה התייחס גם לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהם ישראל תשמור על נוכחות צבאית בבקעת הירדן במסגרת הסכם מדיני עם הפלסטינים, ואמר כי הדברים מהווים "מכשול לשוב לשולחן המשא ומתן". השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל הגיע לסבב פגישות נוסף באזור, ובימים האחרונים נועד עם שר הביטחון אהוד ברק ועם יו"ר הרשות אבו מאזן, זאת במטרה להתניע את תהליך השלום.

נתניהו קרא ביום שישי לפלסטינים לשוב מיידית למשא ומתן המדיני. "הפלסטינים מטרפדים את המו"מ בכך שהם מעמידים תנאים שלא העמידו בפני אף ממשלה בעבר", נכתב בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה, "במקום לבזבז את הזמן, עליהם לחזור מיד לשולחן המו"מ, כדי להבטיח שלום וביטחון לשני העמים".

ההודעה פורסמה על רקע פגישתו של יו"ר הרשות אבו מאזן ברמאללה עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אמר בתום הפגישה כי המשך הבנייה בהתנחלויות ויצירת עובדות בשטח מכשילות את מאמצי הנשיא אובמה והסנטור מיטשל לחדש את המגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully