וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בהאיטי: סוחרי ילדים מנצלים המשבר

סוכנות הילדים של האו"ם פרסמה הודעה לפיה קיים חשש כי לפחות 15 יתומים נחטפו על ידי סוחרי ילדים מבתי החולים האי. הוקמו צוותים מיוחדים שיפקחו אחר יתומים בפורט או פרינס

סוכנות הילדים של האו"ם, יוניצ"ף, פרסמה היום (שישי) הודעה לפיה קיים חשש שילדים שהפכו יתומים בעקבות רעש האדמה שפקד את האיטי ב-12 בינואר נחטפים על ידי סוחרי ילדים ומועברים למדינות אחרות לאימוץ. הארגון מסר כי בימים האחרונים נעשים מאמצים "לאתר ולרשום ילדים שמתהלכים חופשי ברחובות בכדי לשמור עליהם מפני ניצול".

"יש בידינו תיעוד של כ-15 מקרים של ילדים שנעלמו מבתי חולים שלא בליווי משפחותיהם", מסר יועץ לארגון ג'ין לוק להגראנד. "יוניצ"ף פועלת בהאיטי במשך שנים רבות, ואנחנו מודעים לתופעת הסחר בילדים שהיתה קיימת גם לפני רעידת האדמה, ולצערנו לרבות מרשתות ההברחה יש קשרים עם 'שוק' האימוץ הבינלאומי", הוסיף.

"בכוונתנו להביא לכך שכל הילדים מתחת לגיל חמש ישהו במקום בטוח ויקבלו תזונה ראויה", אמר דובר יוניצ"ף, מייקל ניוסאם. "הקמנו צוותים מיוחדים שיפקחו על יתומים בפורט או פרינס וינהלו מעקב אחר ילדים ללא השגחה. המשטרה פועלת ברחבי העיר, בשדה התעופה ובאזור הגבול עם הרפובליקה הדומיניקאנית בכדי למנוע מעבר לא חוקי של ילדים", הוסיף ניוסאם.

אימוץ ילדי האיטי. רויטרס
יתומים מסתובבים ללא השגחה ברחובות/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר היום לתת אלוף במיל. שלום בן אריה, ראש משלחת החילוץ הישראלית בהאיטי כדי לברך את המשלחת טרם כניסת השבת. בן אריה אמר לראש הממשלה שבית החולים הישראלי שהוקם בהאיטי הוא היחיד באי, והוא מסוגל לטפל במקרים קשים מאד. נתניהו ביקש מבן אריה למסור את תודתו ותודת העם לחברי המשלחת. לדבריו, "אתם עושים מלאכת קודש, מצילים לחיים ומביאים כבוד למדינת ישראל. כולנו כאן בארץ גאים בכם. שבת שלום ותמשיכו לעשות עבודה נפלאה". נתניהו אמר לבן אריה כי הוא יוכל לפנות אליו בכל בקשת סיוע שתעלה מצד המשלחת כדי לאפשר את המשך פעולתה בהאיטי.

בתוך כך, ממשיכים בהאיטי לנסות לחזור לשגרה בעקבות רעש האדמה שזרע בשבוע שעבר הרס רב במדינה. גם הבוקר הורגש באזור עיר הבירה פורט או פראנס רעש משנה נוסף, שגרם לבהלה רבה בקרב התושבים. עם זאת, לא דווח על נפגעים או נזק. בכירים בהאיטי הודיעו הלילה כי הממשלה תעביר בתוך מספר ימים כ-400 אלף בני אדם שנותרו מחוסרי בית למחנות פליטים זמניים מחוץ לעיר הבירה.

בכירים באו"ם דיווחו הלילה כי מניין עובדי הארגון שנהרגו ברעידת האדמה עלה ל-61. בין ההרוגים: 25 אזרחים עובדי האו"ם, 24 אנשי צבא ו-12 אנשי כוחות השיטור של הארגון. המשימה העיקרית כעת של עובדי הסיוע היא למצוא מקלט ומזון למאות אלפי הניצולים. ההרס ברחובות עדיין ניכר והכוחות המקומיים והזרים מתמודדים עם טינופת רבה שהצטברה בסמוך לערי האוהלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully