וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני קטינים נוספים נעצרו בחשד להצתת המסגד

יהושע בריינר

20.1.2010 / 10:07

בפשיטה שנייה השבוע על ישיבת "דורשי יחודך" ביצהר עצרה המשטרה שני קטינים נוספים בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר יאסוף. הקטינים הועברו לחקירת השב"כ

כוחות של משטרה פשטו הלילה (רביעי) פעם נוספת על ישיבת "דורשי יחודך" ביצהר ועצרו שני קטינים בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר יאסוף לפני כארבעה שבועות. השניים נחקרים הבוקר על ידי השב"כ. לפני יומיים נעצרו 4 חשודים (שלושה בגירים וקטין) בחשד למעורבות בהצתה ובריסוס כתובות גרפיטי בשטח המסגד - מעצרם הוארך עד ליום ראשון.

בדיון שהתקיים בנושא ביום שני בבית משפט השלום בפתח תקווה, הגיעו חבריהם של החשודים, תלמידי ישיבת "דורשי יחודך", בכדי להביע תמיכה. הם שרו שירים וקראו לעבר הארבעה: "אל תראו אותם ממטר" ו"כולם שותקים". בתגובה לכך מנעה השופטת רון את כניסת החברים לאולם וציינה כי "התנהגות זו לא רק שאינה ראויה בבית משפט, אלא יש בה גם ניסיון לפגוע בחקירה באופן ממשי. אלה דברים הגובלים בפלילים".

נציגי המשטרה הגישו בפני בית המשפט דו"ח סודי המפרט את אמצעי החקירה שהופעלו נגד הארבעה וכמו כן הוצא צו מניעת מפגש לחשוד המרכזי בהצתה, לירן אלגלי, החשוד בנוסף כי הוא זה שריסס את כתובות הגרפיטי שנמצאו במסגד. כל הארבעה חשודים בהצתה על רקע לאומני. פרקליטם, עו"ד עדי קידר, אמר כי "ארבעת החשודים מכחישים כל קשר לפרשה ואני בטוח בחפותם. חוקרי שירות הביטחון הכללי מפעילים לחצים בלתי סבירים, הן בדרכי החקירה והן בתנאי המעצר נגד הארבעה, מתייחסים אליהם כעצורי שב"כ וכאל אחרוני המחבלים. לארבעה אין עבר פלילי". במהלך הדיון הציגו נציגי המשטרה עדויות של אימאם הכפר יאסוף וראש הכפר וכן תצלומים של המסגד השרוף.

היום צפוי בית המשפט המחוזי בפ"ת לדון בערעורם של הארבעה על ההחלטה להאריך את מעצרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully