וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה תתרום להאיטי 575 מיליון דולר

האיחוד האירופי גיבש חבילת סיוע למדינה מוכת האסון. מפקד כוחות ארה"ב בהאיטי: סביר להניח שכ-200 אלף בני אדם נהרגו ברעידת האדמה

מדינות האיחוד האירופי יעבירו להאיטי סיוע בגובה של כ-400 מיליון יורו, שהם כ-575 מיליון דולר. מפקח האיחוד לפיתוח וסיוע, קרל דה גוכט, מסר היום (שני) כי הסיוע יכלול 137 מיליון יורו לצרכים מיידיים ולפחות כ-200 מיליון יורו לסיוע בטווח הבינוני והארוך.

בתוך כך, המפקד הצבאי הבכיר של כוחות ארצות הברית בהאיטי אמר כי סביר להניח שכ-200,000 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה באי. לדברי תת אלוף קן קין, מימדי האסון הם עצומים, אך מוקדם מדי לדעת מהו המחיר האנושי המלא. הלילה אמר שר בהאיטי כי עד כה נקברו כ-70,000 בני אדם.

ההרס בהאיטי. רויטרס
מפקד בכיר בצבא ארה"ב: סביר להניח ש-200,000 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה/רויטרס

בעוד נמשכים מאמצי החילוץ באי, מאות אלפי הניצולים משוועים לסיוע. המונים צובאים על נקודות החלוקה של מזון, מים ותרופות. חלקם התלוננו על גודלן הקטן של חבילות המזון שחולקו על ידי האו"ם.

לדברי עובד במחנה שנמצא בין שדה התעופה לעיר הבירה פורט או פראנס, יש צורך דחוף באספקת מים וציוד רפואי, במיוחד לאנשים קשישים ולילדים. גורם אחר אמסר כי ישנה אספקה במחסני החירום האו"ם, אך אין מספיק משאית לחלק אותו.

לפי דיווחים ברשת ה-BBC, תושבים רבים מנסים לעזוב את פורט או פראנס, וקיים חשש לביטחון בצל דיווחים על ביזה ואלימות.

אזרחי האיטי בתור לחלוקת מזון. רויטרס
מאות אלפי צובאים על נקודות חלוקת המזון והמים/רויטרס

מוקדם יותר, היום קראו שרי האיחוד האירופי לקיים כינוס מיוחד בנושא האיטי ולשפר את התיאום בין הכוחות המסייעים. "ישנן מדינות המגיבות בספונטניות ובנדיבות, אך עדיין פועלות באופן עצמאי. סכום הסיוע של האיחוד, עם התמקדות ומאמץ, יכול להיות יעיל ביותר. הבה לא נחכה יותר כדי להקים כוח חירום", אמר השר הבלגי לפיתוח צ'רלס מישל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully