וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוקראינה מחפשים נשיא שיישקם את המדינה

לאחר ההתפכחות מ"המהפכה הכתומה", בוחרים אזרחי אוקראינה נשיא, ומקווים שהמועמד הנבחר ישקם את היחסים עם רוסיה ויוציא את המדינה מהמשבר הכלכלי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאלי)

אזרחי אוקראינה בוחרים היום (ראשון) נשיא חדש, בצל מערכת בחירות רוויית השמצות ומשבר כלכלי במדינה. אלו הן הבחירות הראשונות במדינה מאז ה"מהפכה הכתומה" ב-2004.

המועמד המוביל בסקרים הוא ויקטור ינוקוביץ', מנהיג האופוזיציה, שהואשם בזיופים שהובילו למחאת האזרחים ב-2004. יריבתו של ינוקוביץ' היא יוליה טימושנקו, ראש ממשלת אוקראינה, שהאשימה אותו בהכנות לזיוף הבחירות. שני המועמדים הראשיים לא צפויים לזכות במספיק קולות שיקנו להם ניצחון ברור, ולכן צפוי סיבוב בחירות שני שייערך ב-7 בפברואר.

טימושנקו היתה אחת ממובילות ה"מהפכה הכתומה", שבעקבותיה נבחר ויקטור יושצ'נקו לנשיא. יושנצ'קו, שדעותיו האנטי-סובייטיות גרמו לקרע עם רוסיה, צפוי לנשור בסיבוב הראשון. לדבריו, גם טימושנקו וגם ינוקוביץ' הם חלק מצוות פרו-קרמלין, ובכך מהווים סיכון ממשי לאוקראינה.

מומחים טוענים כי אוקראינה, המקבלת את רוב מקורות האנרגיה שלה הרוסיה, תצטרך לנווט בזהירות את יחסיה עם השליט הסובייטי שלה לשעבר. עוד על הפרק, הוא שיקום הכלכלה הקורסת במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully