וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלחת הישראלית חילצה אדם מבין ההריסות

משלחת הסיוע של פיקוד העורף חילצה גבר בן 52 שהיה לכוד במשך ארבעה ימים תחת הריסות בניין רשות המיסים בבירה פורט או פרינס. בריחת התושבים מאזור האסון נמשכת

המשלחת הישראלית של פיקוד העורף להאיטי חילצה הלילה (ראשון) בחיים גבר בן 52 מבין ההריסות, כך דווח בקול ישראל. הוא חולץ במצב טוב כאשר הוא סובל משברים בגפיים ומהתייבשות. החילוץ התאפשר בעקבות מסרון שהצליח הגבר לשלוח ממכשיר הסלולרי שלו מתחת להריסות.

הגבר שחולץ הוא פקיד בכיר במס הכנסה שהיה לכוד במשך ארבעה ימים תחת הריסות משרד רשות המיסים בבירה פורט או פראנס. הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי בבית חולים שדה שהוקם על ידי המשלחת הישראלית. עד כה טופלו בבית החולים כ-55 פצועים, רובם פגועי גפיים.

בתוך כך, נחתה אמש מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בהאיטי. קלינטון הבטיחה כי ממשלות שתי המדינות יעבדו יחדיו על מנת להבטיח שהאיטי תצליח להתאושש מהאסון ולצאת ממנו "חזקה יותר וטובה יותר". "אנו נהיה כאן היום, מחר ובהמשך", הוסיפה קלינטון.

נשיא איטי רנה פראוול הביע הערכה למאמציה של ארה"ב לסייע לנפגעי האסון בהאיטי. "ביקורה של הגברת קלינטון מחמם את לבבותינו היום", אמר.

מוקדם יותר היום החלה הבריחה המונית מאזור האסון. אלפים מתושבי הבירה החלו לנהור אל מחוץ לעיר שחלקים רבים ממנה נהרסו כתוצאה מרעידת האדמה הקשה. זאת בשל הקצב האיטי של זרימת האספקה לפצועים, הפליטים והרעבים. רבים מהם מבקשים להגיע לאזור הכפרי, שנפגע פחות מרעש האדמה, בחיפוש אחר מקלט אצל חברים וקרובי משפחה, כשמיטלטליהן בידיהם. אחרים העמיסו את כלי הרכב שלהם וברחו מהעיר, ממתינים במשך שעות בתחנות הדלק לתדלק את רכביהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully