וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: גואל רצון ביצע עבירות מין בתוך ביתו

איילה חננאל

14.1.2010 / 14:03

הותר לפרסום: חוקרי ימ”ר ת”א פשטו ביום שלישי בבוקר על משכנו של גואל רצון, בחשד שביצע עבירות מין והחזיק את נשותיו בתנאי עבדות. לרצון 17 נשים ו-40 ילדים אותם פינו נציגי משרד הרווחה למקלטים ברחבי הארץ

חוקרי מחלק החקירות במפלג התשאול של ימ"ר תל אביב עצרו ביום שלישי את גואל רצון (50), שעל פי החשד ביצע עבירות חמורות של התעללות, החזיק בני אדם בתנאי עבדות וביצע שורה של עבירות מין .

פרקליטתו של רצון מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד שלומציון גבאי אמרה לוואלה! כי "רצון נעצר למען יחסי ציבור של המשטרה בלבד. נציגי המשטרה ומשרד הרווחה אף כינסו מסיבות עיתונאים טרם מעצרו ועוד לפני שהחשדות נמסרו למרשי". בנוגע לטענות על החזקה בתנאי עבדות, אמרה עו"ד גבאי כי "מדובר באבסורד. חוק העבדות חוקק לפני ארבע שני בנוגע לסחר בנשים וכאן מדובר במשפחה שהתקיימה בהסכמה. הנשים ניהלו את אורחות חייהם באופן עצמאי". היא הוסיפה כי רצון מכחיש בתוקף את עבירות המין שיוחסו לו,

לרצון יש 17 נשים וכ-40 ילדים, המתגוררים בדירות שונות ברחבי תל אביב. החוקרים פשטו על דירות המשפחה השונות השוכנות במתחם אחד בדרום העיר, ובין היתר עיכבו לחקירה מספר מנשותיו. ביום רביעי הוארך מעצרו של רצון בבית משפט השלום ת"א. רצון משתף פעולה עם חוקריו ומשדר "עסקים כרגיל". את רצון מייצגת עורכת הדין שלומציון גבאי מהסנגוריה הציבורית.

החקירה הדירה שינה

בחודש יוני האחרון הגיע לידי משרד הרווחה דיווח, לפיו קיים חשד לעבירות מין בביתו של רצון. במשטרה הוחלט לפתוח בחקירה סמויה נגד רצון - אשר התבססה בעיקרה על תיקון לחוק הסחר בבני אדם מחודש אוקטובר 2006, זאת במסגרת המאבק בסחר בנשים (חוק העבדות). במקביל לחקירה, הגיע לידי משרד הרווחה דיווח של שכן שלטענתו שמע והיה עד לעבירות החמורות שהתנהלו בביתו של רצון.

במפלג התשאול של ימ"ר תל אביב מספרים כי החקירה "הדירה שינה מעיני החוקרים". לדבריהם, נשותיו וילדיו של רצון חיים תחת חוקים נוקשים, בתת תנאים ועוברים שטיפת מוח. "הם חשבו שחייהם שגרתיים, עבורם זה ללכת נגד אדם שהם חושבים שהוא טוב. הם חונכו והוזהרו לא לצאת החוצה. כל צעד שלהם שחרג מהחוקים של רצון לווה בקנס או בעונש חמור".

במהלך החקירה התבססה תשתית ראייתית לכך שרצון ביצע עבירות אינוס בנשותיו, והראיות שנאספו מצביעות כי הוא "שולט שליטה ממשית בחיי הנשים, מכתיב להן את המותר והאסור, מפקח על תנועותיהן, מגביל את חירותן ומטיל סנקציות ועונשים שונים. בין השאר, כתב ספר חוקים ובו קודי התנהגות לנשים, הכולל גם הוראות רבות על אופן התנהלות התא המשפחתי והעונשים בגין הפרת הכללים".

גואל רצון בהארכת מעצר בבית משפט ינואר 2010. אורי לנץ
גואל רצון במהלך הארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב/אורי לנץ

ספר החוקים

לאחר ישיבה בנוכחות המשנה לפרקליט המדינה, הוחלט על מעצרו של רצון ובוקר ליום שלישי הפכה החקירה לגלויה עם מעצרו ועיכוב נשותיו וילדיו על ידי אנשי משרד הרווחה. "למדנו את שגרת היום של נשותיו, אשר את רובן עיכבנו", סיפרו בימ"ר ת"א, "במהלך החקירה למדנו כי ישנם מספר מתחמים בהם שוכנים הנשים והילדים, כאשר במרכזי שבהם שהו עשר נשים וילדים רבים, 7 מתוכם מתחת לגיל 3".

בפשיטה, שתואמה עם גורמי הרווחה, ביצעו השוטרים כניסה למתחם, שם בצעו חיפושים נרחבים. "בשלב הראשון מזערנו סיכון ובודדנו את הנשים", הדגישו במשטרה ובמשרד הרווחה. הנשים מפוזרות כעת במקלטים לנשים מוכות ברחבי הארץ, חלקן עם ילדיהן וחלקן נמצאות אצל בני משפחותיהן. חלק מהילדים הועברו לפקידי סעד.

במשרד הרווחה מציינים כי כל חוקרי הילדים בארץ גויסו לחקירת הפרשה. במשטרה אף לקחו בחשבון את האיומים השונים שנשמעו לאורך השנים מצד נשותיו, כי יבצעו התאבדות אם יופרדו מגואל רצון. "נשותיו וילדיו של רצון חיו תחת חוקים נוקשים, בתת תנאים ושטיפת מוח. בשלב ראשון מזערנו את הסיכון ובודדנו את הנשים".

כמו כן, עבור המבצע רחב ההיקף גויסו מומחים בעלי שם בינלאומי בתחומי פסיכיאטריה, פסיכולוגיה וטיפול בטראומה. המטרה - למנוע פגיעה ב-17 הנשים ועשרות הילדים בגילאים שונים. לשם זהירות, נבחנו תרחישים פרועים ביותר: הילדים יושלכו מהחלון, התאגדות הנשים ושפיכות דמים מול הכוחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הפשיטה

"מערכות חיים מסוג זה בעולם הביאו לתופעות קשות כגון התאבדות המונית ואכן זה היה חשש כבד", מספרים גורמים במשרד הרווחה, "מדובר במצב הזהה לזה של אבל, והסיכון הממשי הוא בחודש הראשון. לכן גייסנו את מיטב המטפלים שבשרותינו, שכן במקרים של אלימות מינית בתוך המשפחה הצורך הוא במעקב של שנים". למשימת השיקום של ילדיו ונשותיו של רצון אף גויס פרופסור מולי להט המומחה למצבי שבי, "עדיין ישנה דרך ארוכה לסיום הפרשה".

"כעיקרון, מדובר בנשים שהינן נפגעות עבירה ובאיזה שהוא מקום נקלעו למצבן. מדובר בסיטואציה שכל אדם יכול למצוא עצמו בתוכה. האישיות שלהן פשוט נמחקה", סיכמו חוקרי ימ"ר ת"א.

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

(עדכון ראשון: 11:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully