וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדען גרעין אירני חוסל בפיגוע בלב טהרן

מרצה באוניברסיטת טהרן לפיזיקה גרעינית נהרג בפיצוץ מטען חבלה. כלי התקשורת באירן מתארים את הפרופסור כנאמן לשלטון ש"נרצח בפעולת טרור, בה מעורבות ישראל וארה"ב"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

פרופסור לפיזיקה גרעינית ומרצה באוניברסיטת טהרן נהרג הבוקר (שלישי) בפיצוץ בשלט רחוק של מטען חבלה בעת שעלה על האופנוע שלו, סמוך לביתו בצפון טהרן. התקשורת האירנית תיארה את הפרופסור מסעודי עלי מחמדי כמרצה "נאמן למהפכה" ונטען כי הוא נהרג על ידי "גורמים אנטי מהפכניים". הטלווזיה האירנית טענה כי המטען הושתל על ידי "המשטר הציוני וסוכנים אמריקאים.

משרד החוץ האירני מסר כי ישנם סימנים המעידים כי ישראל וארצות הברית מעורבות בחיסולו של מדען הגרעין. בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות האירנית איריב, נאמר כי לפי החקירה הראשונית "ישנם סימנים שמשולש הרשע - המשטר הציוני, אמריקה וסוכניהן השכירים, מעורבים בפעולת טרור זו", נכתב בהודעת דובר משרד החוץ האירני.

למרות טענות אלו, קבוצה אירנית אלמונית בשם "חזית שחרור אירן" נטלה אחריות לחיסול. בהודעה שפרסמה הקבוצה נכתב כי אנשיה "חיסלו בשעה שבע וחצי בבוקר את מחמדי, משום שהעביר לשלטונות האירנים שמות של מרצים וסטודנטים שהשתתפו בהפגנות האופוזיציה שפרצו לאחר הבחירות לנשיאות אירן".

"עד כה לא בוצעו מעצרים של מי שעומד מאחורי התקרית", אמר התובע המרכזי האירני, עבאס ג'אפרי דולאטאבדי לסוכנות הידיעות האירנית פארס. הדיווחים בתקשורת האירנית על הארוע מעידים כי אין בכוונת השלטונות להסתיר אותו, כפי שהיה במקרים קודמים של אלימות פוליטית במדינה.

סוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" פרסמה כי טרם ידוע כמה אנשים נהרגו בהתקפה, מלבד הפרופסור. עם זאת, ההערכה היא כי במקום ישנם הרוגים ופצועים נוספים.

הפיצוץ מתרחש על רקע המתיחות הגבוהה במדינה שבאה לידי ביטוי בעיקר בהתפרצויות והפגנות של סטודנטים וצעירים בערים הגדולות מאז הבחירות לנשיאות ביוני האחרון. מאז המהומות בקיץ, באוניברסיטאות באירן מתקיימים עימותים רבים בין אנשי האופוזיציה לתומכי המשטר.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully