וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הורה על החמרת נהלים בנמלי התעופה

בעקבות ניסיון הפיגוע במטוס הנוסעים, הורה נשיא ארה"ב על שורה של צעדים: שיתוף מידע בין סוכנויות המודיעין והחמרת הנהלים בנמלי התעופה. "אני הנשיא ולכן אני אחראי", אמר

נשיא ארה"ב ברק אובמה התייחס אמש (חמישי) לחקירה שנפתחה ולצעדים שממשלו ינקוט בתגובה לניסיון הפיגוע במטוס הנוסעים בערב חג המולד. הנשיא אמר בפתח דבריו, שהוא לבדו נושא באחריות לכישלון המודיעיני באיתור עומר פארוק עבדול מוטלב שניסה להפיל מטוס נוסעים של חברת דלתא בדרכו מאמסטרדם לדטרויט. " כנשיא אני נושא באחריות הבלעדית להגן על המדינה, וכשמערכת נכשלת זה באחריותי", אמר.

אובמה הצביע במסיבת העיתונאים שכינס על שורת המחדלים שהביאה למצב בו רק בשל ערנות הנוסעים וכשל טכני במטען ניצלו חייהם של 279 הנוסעים ו-11 אנשי הצוות. "הכישלון של המודיעין לא היה טמון באיסוף המידע, אלא בהבנת המידע שהיה בידיו", אמר אובמה. הוא הוסיף שמעתה והלאה יעבדו סוכנויות המודיעין האמריקאי בשיתוף מלא בכל הקשור לחלוקת מידע שיצביע על כוונה לפגוע בארה"ב או באזרחים אמריקאים.

אובמה הורה על שורה של צעדים שנועדו להגביר את הבטיחות בטיסות לארה"ב וממנה. בין היתר, הורה הנשיא על הכנסת טכנולוגיה מתקדמת לשדות התעופה והגברת שיתוף הפעולה הבינלאומי לבדיקות ביטחוניות בשדות התעופה בעולם. "במרוץ האינסופי להגן על המדינה שלנו אנחנו צריכים להיות צעד אחד לפני אויבינו. גם המודיעין הטוב ביותר לא יוכל לזהות מראש כל אדם שרוצה להזיק לנו. אנחנו צריכים עזרה בשדות התעופה שלנו ובשדות תעופה במדינות אחרות", אמר.

מוטלב הואשם בשישה סעיפי אישום

הנשיא אף הורה לקהילת המודיעין האמריקאית למנות גופים עליהם תוטל האחריות לבחון כל פריט מידע לגבי איומים נקודתיים על ביטחון ארה"ב. בנוסף, יוגבר השימוש ברשימת החשודים במעשי טרור בשדות התעופה. "זו לא היתה אשמתו של אדם מסוים אלא של המערכת כולה". אובמה הוסיף כי מעתה והלאה יוחמרו הקריטריונים להענקת אשרות כניסה לארה"ב.

הפרטים החדשים שהתגלו לגבי האירוע באים לאחר שנודע כי הצעיר הניגרי עומר פארוק עבדול מוטלב קיבל מפעילי אל קאעדה בתימן את חומר הנפץ לשימוש במהלך טיסת דלתא מאמסטרדם לדטרויט. הוא אף נפגש בתימן עם איש דת מוסלמי קיצוני המואשם בעידוד טרור.

בשבוע שעבר התלונן אובמה כי קהילת המודיעין נכשלה בטיפול המידע הראשוני שהתקבל לגבי ניסיון פיגוע ההתאבדות של עבדול מוטלב ואמר כי "כשל מערכתי" הוא זה שהוביל לנסיון הפיגוע בדטרויט. אובמה הוסיף כי המידע שהתקבל על כוונתיו של המחבל הניגרי לא עובדו כראוי ולא הועברו לסוכנויות המודיעין בארה"ב.

אתמול החליט חבר מושבעים במישיגן שבארצות הברית להעמיד את עבדול מוטלב לדין בגין ניסיון לפוצץ מטוס. נגד הצעיר הניגרי יוגשו שישה כתבי אישום באשמת ניסיון הפיגוע הכושל, כולל ניסיון לרצח בטיסת דלתא מאמסטרדם לדטרויט, וניסיון שימוש בכלי נשק לרצח המוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully