וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה התעופה בקליפורניה שותק בגלל דבש

שדה תעופה בקליפורניה פונה, כשנמצאו בקבוקים עם "חומר חשוד" שגרמו למאבטחים שהריחו אותם להתאשפז. החשד שמדובר בחומר נפץ, התבדה כשהתברר שזה בסך הכל דבש

האמריקאים עדיין לא נרגעו מהפיגוע שנמנע בסוף השבוע של חג המולד, אז ניסה מחבל מתאבד לפוצץ עצמו במטוס שנחת בדטריוט. רמת האבטחה בכל שדות התעופה במדינה תוגברה וכוחות הביטחון מנסים למנוע את הפיגוע הבא. ככל הנראה הם מנסים חזק מדי.

שדה התעופה מידווס שבבייקרספילד, כ-160 קילומטרים מצפון ללוס אנג'לס בקליפרוניה, נסגר אמש (שלישי) למשך מספר שעות, וכוחות גדולים של אנשי שירות הביטחון האמריקאי מיהרו להגיע אליו. כל הנוסעים פונו והטיסות שהיו אמורות להגיע אליו הוסטו ממסלולן. הצעדים הללו ננקטו לאחר שתיקו של אחד מהנוסעים נסרק במכשיר שיקוף, והפעיל את האזעקה.

הנוסע, פרנסיסקו רמירז גנן בן 31 שביקר בני משפחה בעיר בייקרספילד שבמרכז קליפורניה, קיבל הוראה לפתוח את התיק והמאבטחים מצאו בו חמישה בקבוקים מלאים במה שהם כינו "נוזל בעל מראה חשוד". דגימות מהמהבקבוקים שנבדקו לאיתור חומרי נפץ מסוג TNT ו-TATP נמצאו חיוביות. כשהבקבוקים נפתחו, שניים מהמאבטחים טענו כי נדף מהן ריח חזק של חומר כימי. המאבטחים שנשמו את החומר התלוננו על בחילה, והובהלו לבית חולים מקומי, שם קיבלו טיפול, ובהמשך שוחררו.

שוטרים, אנשי כיבוי אש וסוכני FBI תיחקרו את רמירז במשך שעות, עד שבדיקות נוספות שנערכו לנוזל בבקבוקים הוכיחו כי אין מדובר בחומר נפץ, אלא פשוט בדבש דבורים רגיל לגמרי. כעת מנסות רשויות האבטחה במדינה להבין כיצד הדבש נתן תוצאות חיוביות בבדיקות לגילוי חומרי נפץ, ומדוע הוא גרם לאנשי שדה התעופה לחוש ברע עד כדי אשפוז.

"החומר בבקבוקים התברר כדבש. נערכו לו בדיקות לזיהוי חומרי נפץ וסמים, והן הניבו תוצאות שליליות. זה רק דבש", אמר דובר ה-FBI, סטיב דופרה, לסוכנות הידיעת רויטרס. רמירז, הנוסע הלקקן שגרם לכל הבהלה, הורשה לשוב לביתו במילווקי, אחרי שהתברר כי הוא אינו טרוריסט, אלא פשוט אוהב לשתות את התה שלו עם דבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully