וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: חודשה הפעילות בנמל התעופה ניוארק

הפעילות בטרמינל C בנמל התעופה ניוארק חודשה לאחר שמוקדם יותר התגלתה במקום פרצת אבטחה. אנשי הביטחון חושדים כי אדם חדר דרך אחד השערים מבלי לעבור בידוק

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

כשש שעות לאחר שהופסקה הפעילות בנמל התעופה הבינלאומי ניוארק סמוך לניו יורק, החליטו רשויות הביטחון באזור לחדש את הפעילות בטרמינל C. הטרמינל נסגר הלילה (שני) בשל מה שהוגדר על ידי הרשויות כ"פרצה באבטחה". הפסקת הפעילות גרמה לעיכובים בטיסות. נוסעים פונו מהאזור, וחלקם הורדו מהמטוסים ועברו בדיקות ביטחוניות מחודשות.

על פי דיווחים, אדם שזהותו לא ידועה חצה את האזור הפומבי בטרמינל אל האזור המאובטח ללא אישור. אנשי הביטחון סוקרים את קלטות האבטחה בניסיון לאתר את האיש שחדר אל האזור הסטרילי. טרמינל C הוא הטרמינל המארח את חברת "קונטיננטל".

כשבע שעות לאחר שהוחלט על סגירתו, חודשה התנועה הסדירה בטרמינל סביבות חצות שעון ניו יורק. רשת "פוקס" דיווחה שרשויות נמל התעופה מסרו שהם לא הצליחו לאתר את האדם שגרם להתרעה. להערכת אלפי אנשים עוכבו בשל המצב.

ארצות הברית הודיעה אתמול שבכוונתה להחמיר מאד את בדיקות הבטיחות בנמלים בעקבות ניסיון הפיגוע בטיסת אמסטרדם דטרויט בחג המולד. המחבל החשוד בניסיון הפיגוע בטיסת דלתא, עומאר פארוק עבד אל מוטלב, הוא ניגרי שמשלחיו פעלו ככל הנראה מתימן. עקב כך גובשו נהלים חדשים שייושמו החל מהיום.

במסגרת הנהלים, יבדקו בקפדנות נוסעים הבאים ממדינות המוגדרות כמממנות טרור, ובהן אירן, תימן, סודן, סוריה, קובה, ניגריה, פקיסטאן, לוב, עירק, סומליה, אלג'יריה, לבנון, סעודיה ואפגניסטן. נוסעים ממדינות אלו יעברו בדיקות גופניות וגם תיקי היד שלהם ייבדקו. כמו כן יוגברו מאד הבדיקות האקראיות לכלל הנוסעים המגיעים לארה"ב.

עדכון ראשון: 02:47

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully