וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: 4 אסירים בלב המחלוקת עם ישראל

בין האסירים: מרואן ברגותי, אחמד סעדאת ושניים מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס. למרות המחלוקת מבהירים בחמאס כי המשא ומתן יימשך

מקורות בחמאס בדמשק מסרו אמש (שלישי) כי ישראל מתבצרת בעמדתה שלא לשחרר מספר אסירים פלסטינים בכירים אותם דורשת התנועה במסגרת עסקת שליט. באתר האינטרנט הרשמי של חמאס נמסר כי מדובר בבכיר פתח מרואן ברגותי, במנהיג החזית העממית אחמד סעדאת ובשניים מבכירי הזרוע בצבאית של חמאס, ביניהם חאמד ועבדאללה ברגותי. ואולם, נמסר כי חמאס לא דחתה לגמרי את ההצעה הישראלית וההתייעצויות בהנהגת התנועה יימשכו.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוחמד נאסר, הכחיש אמש את הדיווח ברשת הטלוויזיה אל-ערביה לפיו הארגון החליט לדחות את ההצעה הישראלית לעסקה. נאסר אמר לאתר "א-ריסאלה" המזוהה עם חמאס כי "הלשכה המדינית של התנועה לא פירסמה דבר בנוגע לנושא". הוא הוסיף כי "ההתייעצויות בתוך התנועה בנוגע להצעה שהגיעה לידינו עדיין נמשכות". נאסר סירב למסור פרטים נוספים בנוגע לכיוון המסתמן בנוגע להחלטת הארגון אודות נוסח העסקה המוצע.

מוקדם יותר דיווחה רשת אל-ערביה מפי מקורות המוגדרים "מהימנים" כי "הלשכה המדינית של חמאס החליטה לסרב להצעת ישראל שהגיש המתווך הגרמני בנוגע לעסקת שליט". על פי הדיווח, הלשכה ערכה פגישה ארוכה שנמשכה כ-12 שעות, בסיומה החליטה על דחיית ההצעה והחשבתה כנסיגה ממה שהושג בעבר.

המקורות הבהירו כי ההחלטה באה על רקע סירוב ישראל לשחרר "סמלים" פוליטיים וצבאיים באופן מוחלט, וכן הוספת מספר האסירים המגורשים לעומת מה שהציעה ישראל קודם לכן.

גם ראש השב"כ, יובל דיסקין, התייחס בישיבת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת לעסקת שליט. דיסקין אמר כי "אני כראש השב"כ לא הצגתי את עמדתי הסופית לגבי העסקה. אני משתתף בכל ההתייעצויות ואני מתייחס לנקודות קונקרטיות, לנתונים כאלה ואחרים. אבל את עמדתי הסופית לעסקה, כפי שתובא בפני הפורום הסופי, עוד לא הצגתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully