וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הגיע הזמן להניע התהליך המדיני"

29.12.2009 / 20:05

מרכז הליכוד מתכנס בתל אביב כדי לדון בדחיית הבחירות למוסדות המפלגה. ראש הממשלה תקף את הימנעות קדימה מכניסה לקואליציה והדגיש את הצורך בהנעת התהליך המדיני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שלישי) בכנס מרכז הליכוד בתל אביב. על פגישתו היום עם נשיא מצרים חוסני מובארק, אמר נתניהו כי הוא "מעודד ממחויבות הנשיא מובארק לקדם את השלום בינינו לבין הפלסטינים. אני מקווה לראות נכונות כזו גם מצד הרשות הפלסטינית. הגיע הזמן להניע את התהילך המדיני. הגיע הזמן שכולם יתנו כתף ונעשה זאת".

בנאומו התייחס נתניהו להצעתו למפלגת קדימה להצטרף לממשלת אחדות בראשותו. נתניהו אמר כי "לצערי, אף על פי שהצעתי ליו"ר קדימה הצעה נדיבה ביותר, היא לא נענתה. היא סירבה משיקוליה. זה לא מנע מאיתנו להקים ממשלת אחדות רחבה חזקה, יציבה וטובה למען מדינת ישראל".

בנימין נתניהו בכנס פעיליי ומתפקדי ליכוד לקביעת מועד הבחירות לועידת הליכוד ומועצות הסניפים. דצמבר 2009. אורי לנץ
"אף על פי שהצעתי ליו"ר קדימה הצעה נדיבה ביותר, היא לא נענתה". נתניהו/אורי לנץ

ראש הממשלה התייחס למדיניות הממשלה בנושא הביטחוני ואמר כי "המדיניות שלנו בביטחון היא ברורה: איננו מוכנים לקבל בשיוויון נפש ירי על שטחנו. כל ירי נענה מיד בתקיפות, לא חשוב היכן הוא נופל". נתניהו אף הביע שמחה על השקט היחסי השורר כעת ביישובי הדרום, ואמר כי "אין ספק – עופרת יצוקה תרם לכך".

על המצב הכלכלי אמר נתניהו כי "מצבה של כלכלת ישראל טוב יותר ממצבם של כמעט כל המדינות המפותחות. שר האוצר הביא תקציב דו שנתי. היום באים מכל העולם ללמוד את התקדים הזה. זה תקדים כי נעשה זאת שוב. זה דבר חשוב. הנהגנו רפורמות חשובות ועוד ידנו נטויה. כתוצאה מכך, המשק הישראלי צולח את המשבר טוב יותר. והמשמעות זה ביטחון וחינוך טוב יותר".

כינוס המרכז נערך על רקע ביקורת שנשמעה על ידי ח"כים מהליכוד על הקפאת הבנייה בגדה המערבית. כמו כן, דנים חברי מרכז הליכוד בהצעתו של מקורבי נתניהו לדחות את הבחירות למוסדות הליכוד, שאמורות להתקיים בחודשים הקרובים, ל-2011.

הצעת מקורבי נתניהו נועדה למנוע מאנשיו של משה פייגלין, ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, להתפקד לתפקידים בכירים במוסדות המפלגה. אם תתקבל ההצעתו של נתניהו, בשנת 2011 יוכלו פעילים שהיו לשעבר חברים בליכוד להתפקד מחדש למפלגה ויוכלו להצביע שוב בבחירות למוסדות. פייגלין מתנגד להצעה כי הוא רוצה שאנשיו ייבחרו.

ח"כ ציפי חוטובלי אמרה בכנס כי "נבחרנו כדי לבנות ביהודה ושומרון ולא כדי להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון. לא נקבל את ההחלטה להקפיא את הבנייה. היא לא תיפסק אחרי עשרה חודשים. עלינו לדבר על העקרונות, שבגללם בחר העם בליכוד. המטרה לומר לכל אנשי קדימה: מקומכם אינו בליכוד. אנשים שהצביעו בעד גירוש גוש קטיף, אנשים שאין בינם ובין ערכי הליכוד דבר. מקומכם אנשי קדימה, באופוזיציה. אתם תתפרקו שם, בספסלים האחוריים של הקואליציה. אנו נקרא לאנשים להתפקד לתנועה, אך לא נחזיר את מתפקדי עמרי שרון והארגזים. נביא רק אנשים שיהיו מוכנים להיות נאמנים לערכי התנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully