וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני שמאל לבריטניה: לשפוט ישראלים

אייל דץ

22.12.2009 / 14:09

ארגוני שמאל ישראלים ופלסטינים פנו לבכירי ממשלת בריטניה בדרישה לאפשר לבתי משפט מקומיים להעמיד לדין בכירים ישראלים, שמעורבים לטענתם בפשעי מלחמה

עשרות ארגוני שמאל של פמיניסטיות, ביניהם ארגונים ישראלים ופלסטינים, פנו הבוקר (שלישי) במכתב לראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, ולשר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, בדרישה שלא יגבילו את עקרון השיפוט האוניברסלי בבריטניה. הארגונים דורשים כי בראון ומיליבנד יאפשרו לבתי משפט מקומיים בבריטניה להעמיד לדין בכירים ישראלים, ביניהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שר הביטחון אהוד ברק וח"כ ציפי לבני, המעורבים לטענתם בפשעי מלחמה שבוצעו במבצע בעזה לפני כשנה.

את המכתב יזמה "קואליציית נשים לשלום", ארגון פמיניסטי ישראלי וחתומים עליו 95 ארגונים מ-24 מדינות שונות. המכתב נשלח בעקבות התבטאויותיהם של בראון ומיליבנד על כוונתם להגביל את השיפוט האוניבראלי בבריטניה – לאחר שבשבוע שעבר הוציא בית משפט בלונדון צו מעצר נגד יו"ר האופוזיציה לבני.

לטענת הארגונים, "דו"ח גולדסטון מעלה חשדות כבדים לביצוע שיטתי ומכוון של פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה'". המכתב דורש מראש הממשלה ומשר החוץ הבריטיים "לשמר ולהבטיח את העיקרון החשוב של שיפוט אוניברסלי, על אף לחצים פוליטיים מצד פושעי מלחמה ובני בריתם".

הארגונים טוענים כי הגבלת השיפוט האוניברסלי מהווה תקדים מסוכן ביחס לאפשרות להעמיד לדין פושעי מלחמה מכל העולם. לדבריהם, "כארגונים פמיניסטיים, אנחנו רואים בכך שיתוף פעולה עם אלימות כלפי נשים, שכן במצבי מלחמה וסכסוך נשים וילדות נפגעות יותר מעוני, פליטות, מעשי אלימות ואונס".

"אנחנו פונות לקהילה הבינלאומית במטרה להגן על תושבי האזור, פלסטינים וישראלים, מפני פושעי המלחמה המסתובבים חופשי בינינו". אמרה אילת מעוז, רכזת "קואליציית נשים לשלום". לדבריה, "דווקא לנו, כמי שבאות מבפנים, יש תפקיד חשוב בתמיכה בלחץ הבינלאומי על ישראל. ההיענות העצומה ליוזמה שלנו מעידה על כך שהקהילה הבינלאומית כבר איבדה את סבלנותה ביחס לכיבוש הישראלי”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully