וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה טיפולי שיניים חינם לילדים

20.12.2009 / 13:32

למרות הביקורת הציבורית על היוזמה של סגן שר הבריאות אישרו השרים הקצאת 65 מיליון שקלים מסל התרופות לטובת טיפולי שיניים בחינם לילדים. רה"מ: "ישנה הסכמה רחבה למהלך"

טל אנגלנדר

( צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידיאו: ענת ברק)

חרף המחאה סביב דיוני ועדת סל התרופות, הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את יוזמת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן להקצות 65 מיליוני שקלים מתקציב סל התרופות לטובת מתן טיפולי שיניים לילדים עד גיל 18. לפי היוזמה, כבר בתקציב שנת 2010 יוכנסו טיפולי השיניים לסל שירותי הבריאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאישור התכנית ואמר כי הוחלט לקיים את הדיון בממשלה עקב הדיון הציבורי הער בנושא. "ישנה הסכמה רחבה לחזור ולאשר את ההחלטה שקיבלנו בשל חשיבותה הרבה", אמר נתניהו. "לפני הפעלת התכנית יציג בממשלה סגן השר יעקב ליצמן את אופן הפעלתה, לרבות העלויות המלאות והמקורות הכספיים".

בקואליציה לרפואת שיניים ציבורית מחזקים את ידיו של ליצמן על "הצעד ההיסטורי לתיקון העוול רב השנים שיביא מזור לרבים שנמנעו מהענקת טיפולי שיניים יקרים לילדיהם". עוד נמסר, כי הם "מצרים על הפגיעה בתקציב הסל וקוראים לקדם את הצעת החוק להכללת רפואת שיניים לילדים ולקשישים".

בשבוע שעבר הוגשו שתי עתירות לבג"ץ נגד הוצאת התקצוב מתקציב סל התרופות. בעתירה שהוגשה ביום רביעי האחרון על ידי התנועה לאיכות השלטון נגד הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נטען כי ההחלטה התקבלה בממשלה מבלי לקיים דיון בנושא ומבלי לבחון חלופות ופתרונות יצירתיים להקטנת הפגיעה בתקציב הרחבת סל שירותי הבריאות. עוד נטען, שהממשלה התעלמה מעבודת ועדת סל הבריאות, שדנה ארוכות בתקציב הסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully