וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בקופנהגן: "הזמן לדבר נגמר"

נשיא ארצות הברית נשא דברים במסגרת ועידת האקלים בקופנהגן וקרא למדינות העולם לגבש הסכם במהרה. "הזמן של הועידה הזו הולך ומתקצר, אנו מוכנים לסיים זאת היום"

רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שנחת היום (שישי) בקופנהגן כדי להשתתף בוועידת האקלים הודיע כי ארצות הברית תכיר באחריותה לשינויי האקלים. בנאום שנשא בפני הוועידה אמר אובמה כי "הזמן של הועידה הזו הולך ומתקצר, וכעת השאלה היא האמת נתקדם או שניפרד. אף מדינה לא תקבל את כל מה שהיא רוצה. הדיונים הבינלאומים האלה מתנהלים כשני עשורים, ועוד לא הגענו להישגים. הזמן לדבר נגמר. זו השורה התחתונה".

אובמה הבהיר שארצות הברית תמשיך להילחם בשינויי האקלים, וזאת ללא קשר למה שיקרה בקופנהגן, "משום שהדבר טוב לאמריקה כמו שהוא טוב לעולם. עם זאת כולנו נהיה בטוחים אם נפעל יחד".

ברק אובמה נואם בועידת האקלים בקופנהגן. רויטרס
"עלינו לבנות מנגנון שיבחן אם אנו מקיימים את ההתחייבויות שנקבל על עצמנו בהסכם". אובמה בקופנהגן/רויטרס

נשיא ארצות הברית הציג את דרך הפעולה הרצויה ואת התשתית להסכם לפי ראות עיניו ואמר כי "אחרי חודשים של דיבורים ושבועיים של משא ומתן, ופגישות דו-צדדיות אני מאמין שהמסלול ברור. ראשית, המדינות המפותחות צריכות לפעול על מנת להפחית את פליטת גזי החממה. אני שמח לראות שרבות מהמדינות הללו כבר עשו כך, והגדירו יעדים חיוביים".

אובמה המשיך ואמר כי "שנית, עלינו לבנות מנגנון שיבחן אם אנו מקיימים את ההתחייבויות שנקבל על עצמנו בהסכם, ובלעדיו, כל הסכם יהיה מילים חלולות על עמוד. שלישית, עלינו לפתח כלכלה שתעזור לממן את השינוי המבוקש מדינות מתפתחות ונחשלות. ארצות הברית תתרום לעניין 10 מיליארד דולר עד 2012. אנחנו גם נפתח במהלך מדיני בינלאומי שמטרתו להעביר 100 מיליארד דולר למדינות האלה עד 2020".

בסיום נאומו, קרא אובמה לגיבוש הסכם במהרה ואמר כי "אנחנו מוכנים לסיים זאת היום, אולם חייבת להיות תנועה בכל הצדדים שתזהה שעדיף לנו לפעול מאשר לדבר. כל המדינות יהיו חזקות יותר ובטוחות יותר אם נשים הסכם לטיפול בשינויי האקלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully