וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הקיפאון בוועידת האקלים בדרך להפשרה?

מדינות אפריקה קיצצו את גובה הסיוע שהן דורשות בתמורה לחתימה על הסכם אקלים חדש, בניסיון אחרון למנוע מוועידת קופנהגן להפוך לכישלון צורב

האם הקיפאון בשיחות האקלים בקופנהגן מפשיר יומיים לפני שמנהיגי העולם אמורים לחתום על הסכם חדש? עיתון "טיימס" הלונדוני פרסם היום (חמישי), כי מתגבשת פשרה שתאפשר אולי גיבושו של הסכם.

במשך כעשרה ימים נאבקו המשתתפים לגבש הסכם שיהיה מקובל על כל הצדדים, זאת מכיוון שהמדינות המתועשות והמדינות המתפתחות חלוקות על גודל הקיצוץ ועל גודל הסיוע שהמדינות המתפתחות יקבלו על מנת לעמוד בהתחייבויותיהן.

מפגינים של אוקספם בוועידת האקלים בקופנהגן. רויטרס
ארגוני סביבה בינ"ל דורשים מהמנהיגים לחתום על הסכם גזי חממה חדש/רויטרס

ה"טיימס" הלונדוני פרסם היום שמדינות אפריקה הודיעו שהן מוכנות לקבל סיוע בגובה 100 מיליארד דולר לשנה עד שנת 2020, לעומת 400 מיליארד שהן דרשו קודם לכן עבור אישור ההסכם. בריטניה, האיחוד האירופי וארצות הברית הודיעו מוקדם יותר שהן תומכות בסכום של 100 מיליארד דולר. אך בתמורה, הארצות המתועשות ידרשו מהמדינות המתפתחות להתחייב לקיצוץ בפליטת גזי החממה.

הן אף ידרשו מהמדינות המתפתחות לצמצם את דרישותיהן לקיצוץ גדול יותר מצד מדינות המערב. לדברי מלס זינאווי, ראש ממשלת אתיופיה ודובר האיחוד האפריקאי, ההצעה החדשה נועדה לפשר בין הצדדים, מכיוון שכישלון בהשגת הסכם היא האפשרות הגרועה ביותר עבור אפריקה. זאת מכיוון שהיבשת לא תקבל שום תוספת סיוע, אך תישאר חשופה לשינוי האקלים שמקורו בפליטת גזי חממה של מדינות המערב.

בתוך כך, צפויים היום להגיע לבירת דנמרק כ-130 מנהיגים, בהם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהביעה הבוקר חשש מכך שלא יושג מחר הסכם.
אתמול הגיע לקופנהגן ראש ממשלת סין ואמר שהשתתפותו מראה את המחויבות של ארצו להסכם. "אני מקווה שוועידה תשיג תוצאה הוגנת, סבירה, מאוזנת וברת-השגה באמצעות מאמץ משותף של כל הגורמים", אמר וון. אך לפי סוכנות הידיעות רויטרס, סין אמרה למשתתפי הוועידה שהיא אינה רואה אפשרות להשגת הסכם מפורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully