וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח אמריקאי הואשם במעורבות בפיגועי מומביי

שלטונות ארה"ב הגישו כתב אישום נגד אזרח אמריקאי ממוצא פקיסטני, בגין סיוע לארגון הטרור הפקיסטני שביצע את הפיגועים בהודו לפני כשנה

התביעה בארצות הברית הגישה היום (שני) כתב אישום נגד תושב שיקגו בגין מעורבות בפיגועים במומביי לפני שנה. דיוויד האדלי, בן 49, כבר הואשם בעבר בתכנון התקפה נגד העיתון הדני שפרסם קריקטורות של הנביא מוחמד.

האדלי הוא אזרח אמריקאי ממוצא פקיסטני, ששמו במקור הוא דאוד גילאני. הוא מואשם שהתאמן עם קבוצת המורדים הפקיסטנית לאקשר-א-טייבה, שמואשמת בפיגועים. לפי כתב האישום, האדלי אסף מידע על המטרות בהודו במהלך השנה שעברה, כשטייל ברחבי המדינה וערך מעקבים ותצפיות במטרה לתאם את הפיגועים. אחרי מסעו להודו, הוא חזר לפקיסטן והגיש את ממצאיו.

לדברי משרד המשפטים האמריקאי, האדלי משתף פעולה עם הרשויות. מיוחסים לו שישה סעיפי אישום, בהם קשירת קשר לפוצץ מקומות ציבוריים בהודו, ורצח ופגיעה באנשים בהודו ודנמרק. "החקירה הזאת נמשכת", אמר פטריק פיצג'רלד, התובע במחוז הצפוני במדינת אילינוי. "צוות התובעים והסוכנים ימשיך להגיש תביעות נגד אנשים אחרים שאחראים להתקפות הללו".

בנובמבר 2008 תקפו עשרה מחבלים מספר מטרות בעיר – בהן תחנת הרכבת המרכזית, בתי מלון ובית חב"ד, ושישה ישראלים נהרגו. בסך הכל נהרגו בפיגועים 183 איש ונפצעו קרוב ל-300.

האדלי ותושב שיקגו אחר נעצרו לראשונה באוקטובר בקשר למקרה של העיתון הדני ג'יילנד-פוסטן והואשמו בתכנון התקפה על העיתון כנקמה על פרסום יותר מ-10 קריקטורות של הנביא מוחמד בשנת 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully