וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: "אנקוט בצעדים דרסטיים כלפי מד"א"

נעמה טלמור

3.12.2009 / 17:45

סגן שר הבריאות מאיים לפעול נגד מד"א על רקע מאבקיו עם הארגון החרדי "איחוד הצלה". בראיון לעיתון "משפחה" אמר ליצמן: "אנקוט נגדם בצעדים לא נעימים, אם הם לא יתעשתו". במד"א בחרו שלא להתייחס

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן תקף בחריפות חסרת תקדים את ארגון מגן דוד אדום ואמר כי "הבהרתי לכולם שאני עומד לעשות סדר בדברים בעניין מד"א". ליצמן התראיין לעיתון החרדי "משפחה" ואמר כי "אני הולך לנקוט בצעדים מאוד דרסטיים, ומאוד לא נעימים כלפי מד"א, אם הארגון לא יתעשת ואם ההתנכלות לארגוני ההצלה תימשך".

מקורבים לסכסוך שהתגלע באחרונה בין מגן דוד אדום לבין ארגון איחוד הצלה החרדי, הנחשב לגדול מבין ארגוני ההצלה החרדיים, מספרים כי השטח בתחום שירותי ההצלה רועש וגועש וזאת על רקע ענייני הלכה, אך בעיקר על רקע כבוד וכסף. על פי דברי אחד המקורבים, למתנדבי איחוד הצלה החרדיים יש שני ראשים, האחד מנכ"ל מד"א אלי בין ואילו השני מנכ"ל איחוד הצלה זאב קשש.

כל מתנדב של איחוד הצלה חייב לעבור קורס של מד"א, ובפועל אמורים כל המתנדבים כולל המנכ"ל, קשש, להיות כפופים לאלי בין. אך כאן נכנסים ענייני ההלכה והכבוד "למשל בסוגיית השבת, יש ויכוח מי יחליט מתי מדובר בפיקוח נפש ומתי לא, וגם העובדה שגברים ונשים נמצאים יחד באמבולנס", סיפר המקורב, "מפריעה למקיימי ההלכה ויש ניסיון ארוך טווח לנסות ולמצוא פתרון בסוגיות האלו, ולהביא את שני הצדדים לידי הידברות, זה לא קרה עד היום".

ליצמן, כך עולה, מעורב מאחורי הקלעים בסיפור מאז נכנס לתפקידו. עד עכשיו הוא צידד בהתנהלותה של מד"א, אלא שלדברי מקורב נוסף לסיפור, מד"א הפרו את ההסכמים איתו ובעקבות כך החליט להפסיק ולתמוך בהם, ואף לנקוט בגישה ההפוכה. יש לציין כי ליצמן ספג ועודנו סופג ביקורת קשה מצד המגזר החרדי הן מעל דפי העיתונות והן בקרב הקהילה על התנהלותו בסיפור, ועל כך שבחר להעדיף כל העת את מד"א על פני איחוד הצלה, גם זו ודאי תרמה את שלה להחלטתו לתקוף את מד"א. במד"א בחרו שלא להגיב לדברים.

מחלוקת בנושא קביעת מוות מוחי

גם לסוגיה שמסעירה את הקהילה הרפואית, באשר לבקשתו של סגן שר הבריאות מרופאי בית החולים שניידר להשאיר פעוטה מחוברת למכשירי החייאה לאחר שהרופאים קבעו מוות מוחי, בחר ליצמן להתייחס והוא גולל את הסיפור מצדו והסביר מה הובילו לבקש מרופאי ביה"ח שניידר שלא לנתקה מהמכשירים.

"ההתערבות שלי החלה כאשר פנה אליי הגרמ"ש קליין, בשמו של מרן הגר"ש וואזנר, הוא הביא בפניי את פרטיי הסיפור המצער, ואמר לי שהגר"ש וואזנר מבקש שאתערב ואעשה הכל על מנת שהילדה תמשיך לקבל טיפולים שישאירו אותה בחיים"' סיפר ליצמן בראיון, "במקביל הגיע הנושא אל שולחנו של מרן הגרי"ש אלישיב, שביקש ממני באמצעות שליח ששלח אליי, כי אמנע בכל דרך את ניתוקה של הילדה מהמכשירים. כשהגרי"ש שמע מאוחר יותר שטיפלתי בעניין הוא שלח למסור לי יישר כוח".

"באתי עם מנכ"ל בית החולים שניידר, ונפגשנו שוב עם הצוות הרפואי, דפקתי על השולחן ומנכ"ל בילינסון סייע לי", ממשיך ליצמן, "הם הבינו שלפניהם ניצב שר בריאות עקשן שהתבקש על ידי המשפחה להפעיל את סמכותו. הם התרגזו והחליטו להקשיח את עמדתם מול ההורים. למחרת קיבלו ההורים הודעה כי אסור להם לשהות ליד הילדה בלילה. כששמעתי את זה הודעתי לבית החולים כי בכוונתי לפנות למשטרה. הם שמעו את האיום, וחזרו בהם", סיכם סגן השר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully