וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתחייב: ארה"ב תביס את אל קאעדה

בנאום שנשא נשיא ארצות הברית בפני חניכי האקדמיה הצבאית, הוא הצהיר כי בכוונתו לשלוח 30 אלף חיילים נוספים למדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינשטוק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע הלילה (רביעי) על האסטרטגיה החדשה של ארצות הברית באפגניסטן. בנאום באקדמיה הצבאית ווסט פוינט במדינת ניו יורק אמר הנשיא האמריקאי כי הוא מורה על שליחתם של 30,000 חיילים אמריקאים נוספים למדינה. מטרת האסטרטגיה היא "לפרק, לחבל ולהביס את אל קאעדה ולמנוע ממנה את היכולת לאיים על אמריקה ועל בנות בריתה בעתיד", אמר אובמה. את שליחת הכוחות הנוספים הגדיר אובמה כ"אינטרס לאומי חיוני"

עוד אמר כי "לא הגעתי להחלטה זו בקלות. הגעתי להחלטה זו מכיוון שאני משוכנע שהביטחון שלנו נמצא על כף המאזניים באפגניסטן ובפקיסטן. זהו המוקד של הקיצוניות האלימהשל אל קאעדה. מפה הותקפנו ב-9.11 ומפה מתכננים תקיפות חדשות. זהו לא איום היפותטי".

30,000 החיילים הנוספים יישלחו לאפגניסטן בתחילת 2010. הנשיא גם הודיע כי ארצות הברית תחל בהוצאתם של כוחותיה ביולי 2011. ביחד עם 30,000 החיילים הנוספים עולה מספר החיילים האמריקאים באפגניסטן ל-100,000.

בנוסף ללחימה בטליבן כוחות ארצות הברית גם יעזרו באבטחת מרכזי אוכלוסין. בנוסף הם יאיצו את קצב הכשרת כוחות הביטחון האפגניים כדי שיוכלו להעביר את השליטה לידיהם מוקדם ככל האפשר. לשם כך הנשיא אובמה הורה לצוות כל יחידה לוחמת אמריקאית באפגניסטן ליחידה אפגנית בדומה לאסטרטגיה של ארצות הברית בעירק. האסטרטגיה של ארצות הברית נועדה גם לספק סיוע פוליטי, כלכלי וצבאי לפקסיטן.

ברק אובמה. רויטרס
"הביטחון שלנו נמצא על כף המאזניים באפגניסטן ובפקיסטן". אובמה/רויטרס

"המצב באפגניסטן הדרדר" אמר אובמה ומנה את "חוף המבטחים" שמצאה מנהיגות אל קאעדה בפקיסטן לאחר שברחה אליה ב-2001 ו-2002 כאחד מהגורמים להדרדרות במצב המדינה. גורמים נוספים אותם ציין הם השחיתות בה נגועה הממשלה האפגנית והתוכניות של אל קאעדה והטליבן להפיל אותה.

האסטרטגיה החדשה לדבריו של אובמה מכירה בצורך להכיר בקשר בין המלחמה באפגניסטן לבין חוף המבטחים שמצאו מנהיגי אל קעידה בפקיסטן. "אנו באפגניסטן בשביל למנוע את התפשטותו מחדש של הסרטן במדינה. סרטן זה הכה שורש באזור הגבול של פקיסטן ולכן אנו זקוקים לאסטרטגיה שתעבוד בשני צידי הגבול".

בתוך כך צרפת שוקלת להגדיל את כוחותיה באפגניסטן, כך מדווח העיתון הצרפתי "לה מונד". מטרתם של הכוחות הנוספים ככל הנראה תהיה לאמן את כוחות הביטחון האפגנים. זאת בתגובה לבקשתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. "אנחנו לא אומרים לא לאובמה", ציטט העיתון מקור המקורב לנשיא צרפת ניקולא סרקוזי. העיתון מדווח עוד כי צרפת לא שוקלת לשלוח כוחות לחימה נוספים, שכן להערכתה יש לה מספיק כוחות באזורים בהם היא נלחמת, אך כי היא שוקלת את הדרכים האחרות בהן חייליה יוכלו לעזור. "אנו נבדוק כיצד אנו יכולים להוסיף לפעולה שלנו באפגניסטן במיוחד בתחום של אימון הכוחות האפגנים", ציטט העיתון את המקור.

ביום שני מסרה בריטניה כי תשלח 500 חיילים נוספים לאפגניסטן ובכך תעלה את מספר חייליה במדינה ל-9,500. בנאום בפני הפרלמנט הבריטי אמר ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון כי בראון מדינות אחרות מנאט"ו, לא כולל ארצות הברית, מוכנות לשלוח 5,000 חיילים נוספים לאפגניסטן. עד כה, סלובקיה הודיעה על כוונתה לשלוח 250 אנשי כוחות הביטחון, גיאורגיה התחייבה לשלוח בין 700 עד 1,000 ודרום קוריאה אמרה שתשתלח "עוד כמה מאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully