וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "אין מו"מ כל עוד נמשכת הבנייה"

ניר יהב מערכת וואלה! חדשות

25.11.2009 / 22:33

יו"ר הרשות הפלסטינית לא מתרשם מההכרזה של נתניהו בדבר הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "לא נוכל להמשיך במשא ומתן עם ישראל, כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות"

תאגיד כאן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב (רביעי) כי לא יסכים לחדש את המגעים עם ישראל כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות. "לא נוכל להמשיך במשא ומתן עם ישראל כל עוד היא רוצה לבנות בהתנחלויות", אמר במהלך ביקור בצ'ילה. "כעת ברור לנו שישראל חושבת שהיא יכולה לעשות מה שהיא רוצה במשא ומתן, אולם באפשרותנו לומר מה שאנחנו רוצים לישראלים בשולחן המשא ומתן".

מוקדם יותר ערך השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל מסיבת עיתונאים בנוגע להחלטת הקבינט המדיני ביטחוני להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. "ההחלטה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות תעזור להתקדם לקראת פתרון של הסכסוך", אמר מיטשל בשם מזכירת המדינה הילרי קלינטון. לדברי קלינטון, ההחלטה הישראלית היא צעד משמעותי שיכול להיות בעל "השפעה משמעותית".

"זה יותר ממה שכל ממשלות אחרות עשו", אמרה קלינטון. "זה לא הסכם עם ארצות הברית או עם הפלסטינים. המדיניות האמריקאית עומדת בעינה, ארצות הברית אינה מקבלת את הלגיטימיות של המשך התנחלויות הישראליות", כך נמסר בהודעתה של קלינטון.

"אנחנו מאמינים שבאמצעות משא ומתן בתום לב הצדדים יכולים להסכים יחד על תוצאה שתסיים את הקונפליקט ותקבל את המטרה הפלסטינית של מדינה עצמאית וברת-קיימא המבוססת על גבולות 1967, עם חילופי שטח מוסכמים, והמטרה הישראלית של מדינה יהודית עם גבולות בטוחים ומוכרים", לדברי קלינטון. מיטשל: "לראשונה אי פעם, ממשלה ישראלית תעצור את כל אישורי הבנייה וכל בנייה חדשה של יחידות דיור ותשתית נלווית בהתנחלויות בגדה המערבית. זאת תוצאה חיובית".

"מעמדה של ירושלים וכל נושאי המעמד הקבוע צריכים להיפתר על ידי הצדדים באמצעות משא ומתן", הוסיף מיטשל. הוא גם מתח ביקורת על הדפוס הישראלי של פינוי פלסטינים בירושלים והריסת בתיהם. מיטשל אך חזר והדגיש את מחויבותה הבלתי מעורערת של ארצות הברית לפתרון שתי המדינות.

בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית (יהודה ושומרון). רויטרס
הבנייה בהתנחלויות תוקפא לעשרה חודשים/רויטרס

מיטשל התייחס גם לניסיונו משיחות השלום בצפון אירלנד, שארכו חמש שנים. "למעשה היו לנו מאות ימי כישלון ויום אחד של הצלחה. אני יודע שהמזה"ת יותר קשה, אבל לא משנה היכן הקונפליקט ועל מהו, אם אתה רציני בקשר לשלום אתה לא יכול לקבל 'לא' כתשובה, גם לא בפעם ה-100". לגבי החלטתו של אבו מאזן לא להתמודד בבחירות הבאות אמר מיטשל, "ערכתי מספר פגישות עם אבו מאזן. עודדנו אותו להישאר בתפקיד לעבוד איתנו להשגת יעדו - פתרון של שתי מדינות לשני עמים".

מיטשל הוסיף ש"התקווה האישית שלי היא שיהיה פתרון לנושא הגבולות כך שלא תהיה יותר בעיה עם בנייה בהתנחלויות – הישראלים יוכלו לבנות כמה שהם רוצים בשטח שלהם והפלסטינים יוכלו לבנות בשטחם".

בתוך כך, נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר בתגובה להחלטת הקבינט כי "כל שיבה למשא ומתן חייבת להתבסס על הפסקה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, וירושלים בתוכן". אבו רודיינה הוסיף כי "ירושלים, עבור הפלסטינים והעולם הערבי, היא קו אדום. לא נסכים למצב שירושלים לא תהווה חלק ממנו".

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי מדובר בצעד חלקי וחסר תוכן. לדבריו, "ההצהרות הישראליות הן בבחינת צעדים חלקיים וריקים מתוכן ומטרתן לספק תירוץ לרשות הפלסטינית לקיים משא ומתן חסר תוכלת מבלי שישראל מחויבת למחיר אמיתי כלשהו. כל שיבה למשא ומתן היא פשע לאומי".

עדכון ראשון: 20:33

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully