וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיטליה דורשים מאסר עולם לרוצחת הסקסית

אמנדה נוקס, אמריקאית בת 22, עלולה לבלות את שארית חייה בכלא האיטלקי אם תורשע ברצח שותפתה לדירה במהלך בילוי שכלל שימוש בסמים ומשחקים מיניים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

התביעה באיטליה דרשה הבוקר (ראשון) מבית המשפט לגזור מאסר עולם על צעירה אמריקאית ועל חברה, הנאשמים ברצח של סטודנטית בריטית שגופתה נמצאה לפני כשנתיים בעיר פרוג'יה. נאשם אחר בפרשה הורשע לפני כשנה ונשלח ל-30 שנות מאסר.

המקרה שהסעיר את איטליה אירע בנובמבר 2007: גופתה של מרדית' קרצ'ר, תושבת לונדון שלמדה באיטליה, נמצאה בדירתה בפרוג'יה, לאחר שגרונה שוסף. חקירת משטרת איטליה העלתה חשד כי היא נרצחה על ידי אמנדה נוקס, שותפתה לדירה ובן זוגה קרלו סולסיטו, במהלך מפגש מיני בו השתתף גם סטודנט מחוף השנהב, רודי הרמן גואדה.

"הרצח וההתעללות בוצעו מסיבות חסרות ערך. מרדית' לא תשוב עוד", אמר התובע בנאום הסיכום שלו. מיד אחר כך פנתה נוקס עצמה לבית המשפט, וטענה כי כתב האישום נגדה הוא "פנטזיה מוחלטת". "מרדית' הייתה חברתי, לא שנאתי אותה", אמרה נוקס בת ה-22 באיטלקית, כשהיא ממררת בבכי.

במהלך סיכום המשפט הציגה התביעה סרטון אנימציה שתיאר את הרצח, כפי שבוצע לפי כתב האישום. בנוסף, הוצגו תמונות של החבורות והדקירות שנמצאו על גופתה של קרצ'ר. בכתב האישום חשפה התביעה את הפרטים המזעזעים שהובילו למותה של הסטודנטית הבריטית. התובע ג'וליאני מניני סיפר לבית המשפט כי קרצ'ר נרצחה "בטקס שטני, שבמהלכו נוקס החליקה סכין על גופה של מרדית', ולאחר מכן שיספה את גרונה. כל זאת, בזמן שסולסיטו אחז בכתפיה של הצעירה המבוהלת, וגואדה לפת את זרועותיה בעודו מנסה להחדיר לתוכה את איבר מינו".

אמנדה נוקס הנאשמת ברצח מרדית קרצ. AP
"בחורות לא יודעות מה הן רוצות - צריך להראות להן". נוקס בבית המשפט/AP

גואדה, אזרח חוף השנהב, הורשע ברצח ונשלח ל-30 שנות מאסר. הוא נדון למאסר בתום משפט בזק שנערך לו במשך 12 שעות בלבד בדלתיים סגורות.

פרשת הרצח זכתה לסיקור נרחב בכלי התקשורת באירופה ובארה"ב, בין היתר בעקבות הקשר שנחשפף במהלכה לרשת החברתית "פייסבוק". הנרצחת והנאשמים ברציחתה - בדומה למיליוני משתמשי פייסבוק ברחבי העולם - העלו לאתר שפע של מידע אישי בנוגע לחייהם הפרטיים. בדף האישי של נוקס בפייסבוק נראית החשודה ברצח כשהיא מכוונת רובה למצלמה, בזמן שבדף של סולסיטו הועלתה תמונה בה הוא נראה אוחז בסכין קצבים. בקובץ סיפורים שפרסמה כסטודנטית לכתיבה יוצרת ברשת מייספייס, הופיעו סיפורי זוועה על הטרדה כפייתית ואונס, כמו גם משפט לפיו "בחורות לא יודעות מה הן רוצות - צריך להראות להן".

במהלך השנתיים האחרונות, הפכה נוקס, המוגדרת בתקשורת המקומית "כיפהפייה בעלת מראה תמים ומסתורי", לכוכבת על. הקלדת שמה במנוע החיפוש של גוגל מעלה 1,410,000 תוצאות, בהן אתרי חברים הפועלים לשחרורה ובלוגים הכוללים הצעות נישואים לרוב. גם העיתון האמריקאי "ניו יורק טיימס", פרסם ביוני האחרון מאמר בחתימתו של זוכה פרס הפוליצר, טימותי אגאן, בו הוא מותח ביקורת על מערכת המשפט האיטלקית המסורבלת וקורא לשחרורה של נוקס. משפחתה אף העמידה את תמונותיה למכירה - במטרה לכסות את עלויות המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully