וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלון הזדמנויות למלחמה בשחיתות באפגניסטן"

טליה שחר

18.11.2009 / 21:47

שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון הגיעה לאפגניסטן לרגל טקס השבעתו של חמיד קזראי לכהונה שניה כנשיא. קלינטון קראה לקרזאי להוכיח שהוא אכן יכול להתמודד עם השחיתות במדינה

נציגים רשמיים מרחבי העולם הגיעו הערב (רביעי) לקבול לקראת טקס השבעתו של חמיד קרזאי לנשיאות מחר. בנאומו בטקס צפוי קרזאי להודיע כי הוא מתכוון לפעול נגד השחיתות במדינה ושהוא האדם היחיד לעצור את ההתדרדרות של אפגניסטן.

הילרי קלינטון, בביקורה הראשון במדינה כמזכירת המדינה האמריקאית, אמרה שלקרזאי יש "חלון הזדמנויות" להוכיח שהוא הולך לשפר את החיים של האפגנים. "אנחנו נמצאים בנקודה קריטית ערב השבעתו של הנשיא קרזאי לכהונה שנייה", אמרה קלינטון לאנשי צוות השגרירות האמריקאית בקבול. הביקור המפתיע של קלינטון באפגניסטן נתפס כהבעת תמיכה של ממשל אובמה בקרזאי, לאחר שהוכרז כמנצח בבחירות עקב פרישתו של יריבו היחיד. "אנחנו רוצים להיות שותף חזק של הממשלה והאנשים של אפגינסטן – ואני תמיד אומרת את שניהם. כי זה לא זה או זה, זה חייב להיות שניהם", אמרה קלינטון.

הבירה האפגנית נמצאת תחת אבטחה כבדה מחשש להתקפות של מורדים. כבישים מרכזיים אל העיר נחסמו, ושדה התעופה נסגר לתעופה אזרחית.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום בראיון לרשת CNN שהוא "מאוד קרוב" להחלטה על שליחת כוחות נוספים לאפגניסטן. אובמה הוסיף שהאסטרטגיה החדשה שלו תשים דגש על מהלך סופי למבצע. בפני הנשיא עומדות כמה הצעות, שנעות בין תוספת של 20,000 ל-40,000 חיילים – דרישתו של מפקד הכוחות האמריקאים במדינה. השבוע פורסם ששגריר ארצות הברית באפגניסטן קארל אייקנברי לא תומך בתוספת כוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully