וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכי צה"ל בכנסת: "נשבית את כל הארץ"

11.11.2009 / 10:35

המחאה נמשכת: כ-80 נכי צה"ל הפגינו נגד משרד הביטחון מחוץ לכותלי הכנסת בשעה שחבריהם התכנסו בוועדת העבודה והרווחה. "לא ניתן לפגוע בנו"

מערכת וואלה!

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: רן צימט)

הפגנת נכי צה"ל עברה הבוקר (רביעי) לירושלים: כ-80 נכים הפגינו מול בניין הכנסת במסגרת המאבק של ארגון נכי צה"ל נגד משרד הביטחון, זאת בזמן שנציגיהם התכנסו בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. ההפגנה עברה בשקט וללא אירועים חריגים, אולם הנכים מאיימים כי אם לא ימולאו דרישותיהם, בכוונתם להמשיך במאבק ואף להחריפו בחסימת כבישים.

"העברנו היום את המאבק לכנסת על מנת שחברי הכנסת יידעו שהנציגים שלנו שיושבים בוועדה לא לבד", אמר פרוספר אטיאס, נכה צה"ל מירושלים, "ואם צריך להשבית את כל המדינה, אנחנו נשבית אותה. לא ניתן לשום חבר כנסת או שר ביטחון לפגוע בזכויות שלנו. אנחנו אנשים מתורבתים אבל אם צריך להתפרע נעשה זאת. יש לנו גאווה ואף אחד לא ייקח אותה מאיתנו. כמו שיצאנו לשדה הקרב בלי לשאול שאלות, גם במאבק הזה אנחנו לא שואלים שאלות והולכים עד הסוף למען המטרה".

הפגנת נכי צה"ל בכנסת ישראל נובמבר 2009. מגד גוזני
מוחים נגד יחס משרד הביטחון/מגד גוזני

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, נשא אמש דברים בערב הוקרה לנפגעי חיל הרגלים בנס ציונה. הרמטכ"ל התייחס לנכים ואמר שצה"ל כולו עומד מאחוריהם "לא רק היום אלא כל השנה. דעו כי אתם לא לבד. אתם המענה שלנו להשתמטות והמחויבות שלנו אליכם בכל ימות השנה היא בעיני ערך מקודש. גם לאחר 61 שנות עצמאות טרם הגענו למנוחה ולנחלה. רק צבא גדול חזק ואמיץ הוא ערובה לקיומה של מדינת ישראל".

יו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר ומנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס נפגשו אתמול, אולם לדברי ארגון הנכים בפגישה לא הושגו הבנות ומאבקם יימשך. במסיבת עיתונאים שכינס ארגון הנכים בבית סוקולוב בת"א לאחר הפגישה, הציגו הנכים את דרישותיהם, ובהן ביטול הקיצוצים שחלו לדבריהם במתן השירותים של משרד הביטחון ושיפור היחס אליהם.הנכים מוחים נגד ה"יחס המזלזל" לדבריהם מצד משרד הביטחון. לטענתם, אגף השיקום בצה"ל נוהג בהם בצורה של סחבת ומערים עליהם קשיים בירוקרטים בפני מימוש זכויותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully