וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס ביצע ניסוי בטיל שמגיע עד תל אביב"

פנחס וולף וניר יהב

3.11.2009 / 13:12

ראש אמ"ן, האלוף עמוס ידלין, אמר בוועדת החוץ והביטחון כי פעילי חמאס בעזה ביצעו ניסוי מוצלח בטיל שטווח הפגיעה שלו מגיע ל-60 קילומטרים. על הגרעין האירני אמר ידלין כי "מתקן העשרת האורניום שנחשף בקום אינו מתקן לצרכים אזרחיים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רויטרס שי מכלוף עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)


"החמאס ביצע בימים האחרונים ניסוי מוצלח בשיגור רקטה לטווח של 60 ק"מ שיכולה להגיע עד גוש דן", כך אמר היום (שלישי) ראש אמ"ן עמוס ידלין בישיבת ועדת החוץ והביטחון בכנסת. במערכת הביטחון חוששים כי חמאס יתחמש ברקטות מסוג פאג'ר שיכניסו את איזור המרכז לטווח האש. "בתקופה האחרונה זיהינו מאמצים לייצר או להפיק טיל שיגיע לגוש דן, זיהינו ניסוי של ירי טיל עם טווח ירי של 60 ק"מ שנורה לים", סיפר ידלין.

מאז תום מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה שוקדים הארגונים הפלסטינים החמושים להתחמש בטילים ארוכי טווח ובתחמושת חדישה יותר, תוך קבלת סיוע לוגיסטי וטכני מאירן. על אף האיומים של חמאס בזמן "עופרת יצוקה" לשגר טילים לטווחים רחוקים יותר, הארגון לא עשה זאת. יחד עם זאת, מיד עם תום מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה הכריזה הזרוע הצבאית של חמאס כי ברשותה מספר טילים שמגיעים לטווח של 60 ק"מ, דהיינו עד לגוש דן".

פעילי חמאס נערכים לשיגור טיל. Hatem Moussa, AP
פעילי חמאס נערכים לשיגור/AP, Hatem Moussa

"הקיץ החולף היה שקט ביותר"

ידלין התייחס למערך האיומים על ישראל וציין כי "הקיץ החולף היה השקט ביותר בישראל מזה עשרות שנים". הוא הסביר את השקט היחסי בכך שההרתעה הישראלית פועלת, הציפיות באזור ממדיניות ארה"ב לגבי המזרח התיכון, העיסוק של יריביה של מדינת ישראל בבניין הכוח שלהם ובוויכוחים פנימיים בארגונים היריבים לישראל. עם זאת, ראש אמ"ן הוסיף כי "מתחת לפני השטח נמשך תהליך בניית הכוח והתעצמות צבאית של האויבים". הוא מפנה אצבע מאשימה לעבר אירן שלטענתו "מממנת, מאמנת ומעבירה נשק לחמאס, לחיזבאללה ולסוריה".

בקשר לחזית הצפונית, אמר ידלין כי "חיזבאללה ממשיך להתחמש, צובר אמצעי לחימה ונשק המועבר דרך סוריה, "ובדרכים אחרות כמו דרך טורקיה". צבירת האמל"ח מתבצעת גם מדרום לליטאני וגם בבתי אזרחים, בניגוד להחלטה 1701 של האו"ם". בהתייחסו לסוריה, אמר ידלין כי היא נוהגת בדו-פרצופיות, "סוריה הפכה לבית חרושת מרכזי ולאסם של תחמושת לציר הרדיקלי בסיוע כספי וטכנולוגי של אירן. סוריה משחקת בשני פנים: מצד אחד היא מראה פנים למערב, מצד שני בדלת האחורית היא משמשת כבית חרושת לייצור אמל"ח".

בהתייחס לתכנית הגרעין האירנית העריך ראש אמ"ן כי "מתקן העשרת האורניום שנחשף בעיר קום הוא לא מתקן לצרכים אזרחיים, אלא מתקן להעשרת אורניום שבו תהיינה כמות צנטריפוגות מתקדמות שבסיוען יקוצר תהליך העשרת האורניום".

עדכון ראשון: 10:57

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
צילום לוויין של מתקן הגרעין התת-קרקעי "פרודו" שהתגלה ליד העיר קום באירן. רויטרס
"לא לצרכים אזרחיים". מתקן העשרת האורניום בקום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully