וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הסכימה לסייע לאירן להעשיר אורניום

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע כי מדינתו מסכימה להצעת ההסכם של סבא"א על פיה אירן תעשיר בשטח רוסיה אורניום למטרות אזרחיות. אירן: "הסוכנות לאנרגיה אטומית תשמש כעדה"

רוסיה מסכימה להצעת סבא"א להעשיר אורניום למטרות אזרחיות עבור אירן., כך הודיע היום (שישי) שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. מוקדם יותר היום נרמז כי אירן נוטה לקבל את הצעת סבא"א אך עדיין לא העבירה תשובה רשמית. "השיחות בווינה הם פרק חדש של שיתוף פעולה בין אירן למדינות האחרות. אנחנו נמתין ונראה האם מדינות המערב יעמדו במילותיהם", כך אמר שליח אירן לאו"ם עלי אסגר סולטניא בראיון לרשת אל עלם. "הסוכנות לאנרגיה אטומית תשמש כעדה להתנהגות מדינות המערב בנושא", הוסיף. עוד אמרה אירן כי על מעצמות המערב להימנע מטעויות העבר אם ברצונן שההסכם המתגבש בין הצדדים יצליח. "אחנו מחכים לצעדים בוני אמון מצד מדינות המערב", נאמר בטלוויזיה האירנית.

אמש אמר מוחמד רזה בחונאר, סגן יו"ר הפרלמנט של אירן כי מדינתו אינה מקבלת את טיוטת ההסכם בנושא הגרעין שגובשה בשיחות עם מעצמות המערב בווינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית אירנ"א. אמירה זו היא התגובה האירנית הראשונה לטיוטת ההסכם, אם כי בחונאר דיבר ככל הנראה על דעת עצמו ולא הציג את תגובתה הרשמית של הממשלה.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) הגישה לאירן ולשלוש מעצמות טיוטה ראשונית של הסכם בנושא הגרעין האירני. יו"ר סבא"א מוחמד אל ברדאעי הודיע על הגשת הטיוטה בתום השיחות בין הצדדים והוסיף כי ההסכם אמור להיות מאושר עד יום שישי.

לפי טיוטת ההסכם, אירן תשלח את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה עד סוף השנה, כדי להפוך אותו לדלק עבור הכור האטומי בטהרן שמייצר איזוטופים רפואיים. המהלך אמור להפיג את חששות המערב לגבי תכנית הגרעין האירנית. הטיוטה הושגה בתום יומיים וחצי של דיונים בין אירן למעצמות, שנערכו בווינה, בירת אוסטריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully