וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאבו מאזן: לסיים הסכסוך אחת ולתמיד

ועידת הנשיא נפתחה היום בנוכחות אישים רבים מכל רחבי העולם. נתניהו: "אני קורא היום לאבו מאזן – הובל את עמך לשלום". פרס: "ישראל אומרת כן ליוזמת הנשיא האמריקאי לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים "

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון, עריכה: עידן גוראל)

ועידת הנשיא נפתחה היום (שלישי) בבנייני האומה בירושלים בקריאה נרגשת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. נתניהו אמר כי "עשינו שלום עם מצרים ועשינו שלום עם ירדן. לא נלאה מהמאמצים להשיג שלום עם הפלסטינים ונשיג זאת. רבים חושבים שזו משימה בלתי אפשרית, אני מאמין שהשלום עם הפלסטינים אפשרי אבל זה דורש מנהיגות ואומץ לב משני הצדדים".

נתניהו העביר מסר ישיר לפלסטינים: "אני קורא היום לאבו מאזן – הובל את עמך לשלום. אמור לעמך שהגיע העת לסיים הסכסוך אחת ולתמיד. אמור לעמך כי הגיע הזמן ששני העמים יחיו בשלום וביטחון זה לצד זה. בוא נדבר שלום לא רק בחדרי חדרים אלא גם בחוץ: אל העם הישראלי והפלסטיני".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא נכח בוועידה, אולם שיגר בפתחה מסר מוקלט לבאי הוועידה המכוון בעיקר למנהיגים הישראלים והפלסטינים: "אסור להסתמך על סטטוס קוו מסוכן", אמר נשיא ארה"ב. "צריך לקחת סיכון ואפשר להצליח כנגד כל הסיכויים". אובמה התייחס ליחסים בין ישראל לארה"ב ואמר כי "הידידות בין ישראל לארה"ב היא יותר מברית אסטרטגית".

קודם לדברי אובמה נאם נשיא המדינה שמעון פרס. הוא אמר כי ישראל תומכת ביוזמת השלום של הנשיא האמריקאי. "גם אם נאלץ לשאת במחיר הכבד של השלום. ישראל אומרת כן ליוזמת הנשיא האמריקאי לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים להביא לשלום על בסיס פתרון שתי המדינות", אמר פרס.

לדבריו, "הקשיים לא יהפכו אותנו למדינה סרבנית ולמדינה שאומרת לא. ישראל אומרת כן לתהליך השלום, אומרת כן ליוזמת הנשיא האמריקאי לחדש המו"מ כדי להביא לשלום על בסיס שתי המדינות. אני רוצה להודות לנשיא ארצות הברית על הידידות שהוא מראה לישראל ואנחנו מתכוונים לשתף איתו פעולה ואנו רואים בו ידיד אמיתי".

פרס דיבר על הסכנה שבטרור העולמי ואמר כי: "טרור הוא סכנה לחופש ולשלום ולא לחינם התגייסו מדינות רבות להילחם בו. עמים שלא נפגעו ממכוניות תופת ומטילים אינם מודעים לנזק שהטרור גורם. מניעת טרור היא אמירת כן לשכנות טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully