וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: שלום בין ארמניה לטורקיה

סכסוך בין כמעט מאה שנים הסתיים בטקס כינון יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות בשוויץ. למרות קשיים של הרגע האחרון הצליחה מזכירת המדינה קלינטון לגשר על הפערים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לאחר מגעים מאומצים חתמו אמש (שבת) שרי החוץ של ארמניה וטורקיה על הסכם לכינון קשרים דיפלומטיים ולפתיחת הגבולות בין שתי המדינות. שתי המדינות מכוננות קשרים דיפלומטיים לאחר כמעט מאה שנים של עוינות הדדית לאחר שהצבא העותמני הרג המוני ארמנים במלחמת העולם הראשונה.

טורקיה וארמניה מכוננות יחסים דיפלומטים. רויטרס
הטקס התעכב במשך שעות/רויטרס

טקס החתימה התעכב במשך יותר משלוש שעות לאחר שקשיים של הרגע האחרון התגלעו בין הצדדים. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הצליחה במאמצי תיווך נוספים לגשר על הפערים ולהביא את הצדדים לחתימה על ההסכם. הטקס נערך במעמד קלינטון, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שר החוץ הצרפתי ברנרד קושנר והאחראי על מדיניות החוץ באיחוד האירופי חוויאר סולאנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טורקיה וארמניה מכוננות יחסים דיפלומטים. רויטרס
הדרישה הארמנית להכרה טורקית ברצח העם במלחמת העולם הראשונה היוותה מכשול בדרך להסכם/רויטרס

במלחמת העולם הראשונה ובשנים שלאחריה ערכו השלטונות העותמנים רצח עם שיטתי במיעוט הארמני במדינה. על פי ההערכות נהרגו בין מליון למיליון וחצי ארמנים במעשי הטבח וצעדות המוות שנערכו אז. הדרישה הארמנית מטורקיה להכיר במעשיה רצח העם האלה היוותה את אחד המכשולים העיקריים שעמדו בפני חתימת ההסכם. מכשול נוסף היה המחלוקת בין ארמניה לאזרבייג'ן, בעלת בריתה של טורקיה, על חבל הארץ נגורנו-קרבלה.

במקביל לחתימת ההסכם דנו קושנר וקלינטון בנושא המגעים מול אירן. קושנר הביע אופטימיות בנושא אך אמר כי "אנחנו חפצים בשלום, ואנחנו קנאים בהתנגדותנו לכל מי שיסכן אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully