וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נערכת לתקיפת מתקני הגרעין של אירן?

משרד ההגנה האמריקאי ביקש מהקונגרס תקציב מיוחד, לפיתוח פצצה המסוגלת לפגוע במתקנים גרעיניים תת-קרקעיים, הנמצאים בעומק של כ-60 מטר מתחת לפני האדמה

האם ארצות הברית נערכת לתקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן? רשת אן.בי.סי דיווחה היום (רביעי) כי משרד ההגנה האמריקאי ביקש מהקונגרס תקציב מיוחד לפיתוח פצצה המסוגלת לפגוע במתקנים גרעיניים תת-קרקעיים, הנמצאים כ-60 מטר מתחת לפני האדמה.

על-פי הדיווח, מחלקת ההגנה של ארצות הברית דרשה כ-50 מיליון דולרים לפיתוח וניסוי של ארבע פצצות מיוחדות, שיורכבו על מטוסי קרב. בבקשת הפנטגון, שאושרה על-ידי וועדות הסנאט ובית הנבחרים ביום שישי האחרון, נכתב: "מדובר בצורך מבצעי דחוף, שנועד לשפר את היכולת לפגוע בצורה קשה במטרות שנמצאות באזורים עויינים, מתחת לפני השטח". בדיווח צוין, כי הבקשה יכולה לרמוז על אפשרות של תקיפת מתקני הגרעין של אירן.

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס ומזכירת המדינה הילארי קלינטון התייחסו אתמול לשיחות שקיימו שש המעצמות בשבוע שעבר עם אירן. בראיון לרשת CNN אמרו השניים, כי השיחות ההיסטוריות עם אירן נחלו הצלחה מוגבלת. ממזכירת המדינה אמרה כי סבב השיחות בז'נבה הניב שלושה הסכמים שנותנים לארה"ב זמן נוסף להעריך את רצינותה של אירן לגבי המשא ומתן. קלינטון הוסיפה כי ארה"ב תמשיך לנוע לעבר סנקציות נוספות אם אירן לא תיסוג מתכנית הגרעין.


שר ההגנה רוברט גייטס אמר שהוא תמיד היה משוכנע כי אירן התכוונה לפתח נשק גרעיני. עם זאת, הוא אומר שקיימת האפשרות ללחוץ על אירן ולשכנע אותה שנשק מסוג זה לא יהיה מועיל בטווח הארוך. קלינטון וגייטס אמרו שהמטרה של מדיניות ארה"ב היא לשכנע את האירנים שמוטב להם לפתח תכנית גרעין למטרות שלום, מאשר לפתח נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully