וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "נאפשר פיקוח בינלאומי במתקן החשאי"

מתקן חדש להעשרת אורניום שנחשף אתמול באירן יהיה פתוח לפיקוח בינלאומי, כך טען היום סגן הנשיא האירני, אולם טרם נקבע מועד לפיקוח

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

אירן תאפשר לפקחי הוועדה הבינלאומית לאנרגיה אטומית לסייר במתקן העשרת האורניום שנחשף אתמול, כך דיווחה היום (שבת) רשת CNN. סגן נשיא אירן, עלי אכבר סאלחי, שאמר זאת ברשת הטלוויזיה הממלכתית של אירן, לא פירט באיזה מועד יגיעו פקחי הוועדה לסייר במתקן, אך אמר כי יש לתאם זאת בכפוף לחוקי האמנה לאי הפצת נשק אטומי.

מתקן העשרת האורניום האירני החדש שנחשף, ממוקם בהרים הסמוכים לעיר הקדושה קום. המתקן התת קרקעי נמצא תחת אבטחה כבדה של משמרות המהפכה. לפי גודלו של המתקן, הוא יכול להכיל כ-3,000 צנטריפוגות, מספר נמוך בהרבה מהמתקן בנתאנז בו ישנן כ-8,000 צנטריפוגות. ואולם, המתקן להעשרת אורניום בקום צפוי לייצר דלק גרעיני וייתכן כי גם חומר שיכול לשמש לייצור נשק גרעיני.

מתקן העשרת האורניום השני של אירן, שנחשף, יהפוך בקרוב למבצעי. כך אמר היום עוזר למנהיג העליון במדינה, אייתוללה חמינאי, על פי דיווחים בסוכנות ידיעות פרסית. "המתקן החדש יפעל בקרוב, בעזרת האל, ויעוור את עיני אויבינו", אמר העוזר, מוחמד מוחמדי גולפיג'אני, העומד בראש לשכת חמינאי. לדבריו, אירן נמצאת כעת "בפסגת הכוח".

בעקבות חשיפת המתקן, אמר היום נשיא ארצות הברית ברק אובמה, כי חשיפת מתקן העשרת הגרעין האירני היא "אתגר רציני, הממשיך דפוס מטריד של התחמקות אירנית. שיחות הגרעין הבינלאומיות עם אירן מקבלות כעת משנה דחיפות", הוא הוסיף בראיון הרדיו השבועי שלו.

בתוך כך משמרות המהפכה באירן יערכו מחר תרגיל צבאי שיכלול שיגור טילים לטווח קצר או בינוני. "חיל האוויר של משמרות המהפכה יחל מחר בביצוע משחקי מלחמה הגנתיים כחלק מתרגיל שנתי רגיל שנועד לתחזק ולשדרג את יכולות ההנהגה של צבא אירן", אמר דובר במשמרות המהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully