וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הבחירות, איומי טרור בגרמניה

יום לפני שגרמניה הולכת להצביע, התפרסמו סרטונים נוספים מבית היוצר של אל קאעדה המאיימים בפיגועים במדינה. בינתיים ארה"ב הודיעה לאזרחיה להיות עירניים במיוחד בנסיעות למדינה

איומים על גרמניה ערב הבחירות: משטרת גרמניה עצרה אמש (שישי) אזרח טורקיה בן 25 בחשד שהפיץ וידאו אינטרנטי של אל קאעדה המאיים במתקפה על המדינה ביום הבחירות למדינה שייערכו מחר.

משטרת שטוטגרט פרסמה כי לא נראה שלאדם שנעצר יש קשר ישיר בהפקת הסרטון שפרסם, בו חבר אל קאעדה מאיים על גרמניה ב"סטירת בוקר טוב" במידה שזו לא תמשוך את 4,000 חייליה מאפגניסטן. לטענת המשטרה, טרם ברור היכן השיג העצור את הסרטון. "הוא מוכר לרשויות כתומך של האיסלם הקיצוני, עקבנו אחריו זמן מה", נכתב בהצהרה משטרתית.

בשבוע החולף התפרסמו שלושה סרטונים של ארגון אל קאעדה בהם איום על נקמה במידה שהממשלה המכהנת, אשר שלחה את החיילים לאפגניסטן, תיבחר פעם נוספת. "הרשויות בהחלט נלחצות מהאיומים", אמר גוידו סטיינברג, מהמרכז לנושאי חוץ וביטחון, "ניתן לראות את האבטחה המוגברת בכל מקום".

קלטת חדשה מאיימת בפיגועי טרור על גרמניה ערב הבחירות. רויטרס
בשבוע החולף התפרסמו שלושה סרטונים של ארגון אל קאעדה בהם איום על נקמה במידה שהממשלה המכהנת תיבחר שוב/רויטרס

"רמת הכוננות הועלתה"

דובר משרד הפנים הגרמני סטפן פריז, אמר כי רמת הכוננות במדינה "עלתה במידה מתאימה לאיומים הנשקפים לנו וככל הנראה תשאר כך זמן מה". ארצות הברית נקטה בצעד שאינו אופייני ופרסמה אזהרת מסע לאזרחיה בגרמניה, והורתה להם "לשמור על עירנות".

בתוך כך, זרוע המדיה של אל קאעדה פרסמה הודעה עם כתוביות באנגלית וגרמנית בה קורא אוסמה בן לאדן למדינות אירופה לסיים את קשרן עם ארצות הברית ולמשוך את חייליהן מאפגניסטן.

כמו כן, דובר המשרד הגרמני למלחמה בפשע אמר כי במשרד בוחנים קלטת נוספת שפורסמה ככל הנראה על ידי הטליבן. העיתון הגרמני "דר שפיגל" דיווח כי סרטון הווידאו של הטליבן כלל איומים לתקוף בשטח גרמניה, וכלל תמונות של קו הרקיע בפרנקפורט, שר הביטחון ושר ההגנה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully