וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "ישראל לא תעז לתקוף את אירן"

נשיא אירן תקף את מדינות המערב עקב תגובתן לגילוי המתקן להעשרת אורניום בארצו. לדבריו, סוכנות האנרגיה הבינלאומית מוזמנת אליו. "אנחנו זקוקים לאורניום למטרות רפואיות"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר הערב (שישי) כי ישראל לא תעז לתקוף את מתקני הגרעין במדינתו, וכי העם האירני יכול להגן על עצמו. "אנחנו לא מודאגים (מתקיפה ישראלית). אירן היא מדינה גדולה בהרבה ממה שאנשים רוצים להאמין", אמר בוועידת עיתונאים שכינס בניו יורק, "ישראל לעולם לא תעז לתקוף אותנו".

את עיקר מסיבת העיתונאים הקדיש אחמדינג'ד למתקן העשרת האורניום שהתגלה במדינתו. לטענתו, המתקן חוקי לגמרי, ופתוח לבדיקת פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. "אין כל בעיה עם ביקור פקחים מצד סבא"א במתקן, אנחנו לא מפחדים", הוסיף. אחמדינג'ד אמר כי "אירן זקוקה לאורניום מועשר למטרות רפואיות", וכי ארצו מוכנה לרכוש אורניום מכל מדינה שתסכים למכור זאת.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אשר נפגשו בפיטסבורג לפסגת G20, יצאו יחד בהודעה משותפת התוקפת את אירן. לדברי אובמה, טהרן בנתה את המתקן בסודיות במשך שנים. הוא קרא לאירן להוכיח לקהילה הבינלאומית שאינה מתכוונת לייצר נשק להשמדה המונית במתקני הגרעין שלה.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד במסיבת עיתונאים בניו יורק. רויטרס
אחמדינג'ד במסיבת העיתונאים/רויטרס

"זה אינו מתקן סודי"

אחמדינג'ד ענה לטענות המערב ואמר כי הוא הודיע לסבא"א על המתקן 18 חודשים לפני הפעלתו הראשונית. "זה אינו מתקן סודי", אמר, "אם הוא היה כזה, הרי שלא הייתי מדווח לסבא"א עליו כל כך הרבה זמן מראש". לטענתו, "המערב יתחרט על ההודעות שלו".

הוא המשיך ותקף את דברי אובמה על כך שהמתקן לא נועד למטרות שלום. "אינני יודע אם מר אובמה מומחה לענייני גרעין. עלינו להשאיר את הנושא לסבא"א שתמלא את תפקידה", אמר, "לסוכנות הבינלאומית אין זכות להביע דעה לפני שתגיע לחקור ולעקוב אחרי המתקן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully