וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "הנשק הגרעיני הוא שריד של העבר"

נשיא אירן התראיין לרשת NBC והפתיע כשציין ש"הנשק הגרעיני הוא לא חלק מהתוכניות שלנו". על המהומות שפרצו לאחר הבחירות: "אם לאדם יש דעה, הוא חופשי להביע אותה"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד סירב לשלול הלילה (חמישי) באופן מפורש פיתוח של נשק גרעיני ואמר כי הוא "לעולם לא" ישהה את הפעילות הגרעינית של ארצו רק כדי להרגיע את הספקנים במערב. אחמדינג'ד אמר את הדברים בראיון מוקלט לרשת הטלוויזיה האמריקאית NBC, שישודר במלואו בתחילת השבוע הבא.

בראיון שנערך כשבוע לפני הגעתו של הנשיא האירני לעצרת הכללית של האו"ם, הפתיע אחמדינג'ד כשאמר כי "הנשק הגרעיני הוא שריד של העבר, הוא לא חלק מהתוכניות שלנו, אנחנו לא צריכים נשק כזה". בהמשך ציין הנשיא האירני כי הוא מתעקש שלא להיכנע ללחץ של האומות המאוחדות, ארצות הברית וממשלות אירופה. לדבריו, "תמיד האמנו בשיחות, במשא ומתן, זה ההיגיון שלנו ושום דבר לא השתנה".

לאחר מכן הוסיף אחמדינג'ד בתשובותיו למראיינת קארי אן, כי "אם את מדברת על העשרת אורניום למטרות שלום, הנושא הזה לעולם לא ייסגר כאן באירן". בנוגע למהומות שפרצו באירן לאחר הבחירות האחרונות, אמר הנשיא כי "ארצות הברית ובריטניה מנסות לגרום נזק ולפגוע ברפובליקה האיסלמית של אירן על ידי כך שהן מעודדות מהומות. המסגרות המשפטיות באירן ברורות ואם לאדם יש דעה, הוא חופשי להביע אותה במגבלות החוק".

מוקדם יותר אמר נציג אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), כי "נוצרה הזדמנות" לגשר על הפערים הקשורים לנושא ההתחמשות הגרעינית, בעקבות ההחלטה לקיים שיחות בין אירן לבין המעצמות בחודש הבא. בראיון לעיתון האמריקאי וושינגטון פוסט, אמר השגריר עלי אסגר סולטנייה כי "זאת אמת, אירן פתחה חלון חדש של הזדמנות ועל המעצמות לנצל זאת מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully